Advertising
Zakumaj.pl

5 popularnych mitów na temat zapobiegania ciąży

Opiekun artykułu: rolandku
5 popularnych mitów na temat zapobiegania ciąży

5 popularnych mitów na temat zapobiegania ciąży

Choć współcześnie wiele się mówi na temat rozwiązłości nastolatków, to jednak statystyki pokazują, iż sytuacja dotycząca inicjacji seksualnej nie zmienia się aż tak bardzo na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. Średni wiek dla chłopców oraz dziewcząt to nadal okolice 18 roku życia, choć oczywiście zdarza się, że kontakty seksualne mają nawet dzieci poniżej 15 roku życia. Mimo większego dostępu do rzetelnej wiedzy, również tej płynącej z poważnych portali internetowych, wydaje się, że współczesna młodzież nadal mało wie o seksie, zabezpieczaniu się oraz o ciąży, traktują uprawianie miłości jako zabawę, próbowanie zakazanego, przekonywanie się o własnych granicach cielesności. Zanim dojdzie do współżycia, warto jednak poznać jego konsekwencje, czyli między innymi możliwość zajścia w ciążę. Poniżej poznasz kilka mitów na ten właśnie temat.

Advertising
Advertising
  • Mit 1: Podczas pierwszego razu nie zachodzi się w ciążę

    Jest to najbardziej rozpowszechniony mit na temat zachodzenia w ciążę, jednak niestety, nadal funkcjonujący w naszym społeczeństwie, zwłaszcza wśród młodych ludzi. Jest to oczywiście nieprawda, gdyż pierwszy stosunek pod tym względem nie różni się od żadnego innego, który nastąpi później. Zabezpieczanie się podczas pierwszego razu jest więc bardzo istotne. Trudno wymagać od kobiety, aby przed pierwszym współżyciem zażywała tabletki antykoncepcyjne, jednak bez prezerwatywy nie powinno do niego dojść. Może uchronić cię ona nie tylko przed niechcianą ciążą, ale także przed chorobami przenoszonymi drogą płciową.

  • Mit 2: Mycie uchroni cię przed ciążą

    Mit 2: Mycie uchroni cię przed ciążą

    Wśród wielu nastolatek panuje przekonanie, iż po seksie należy dokładnie umyć swoje okolice intymne, aby nie zajść w ciążę. Rzecz jasna, nie jest to żadna skuteczna metoda antykoncepcji „po”. Nie jesteś w stanie wymyć z siebie plemników, aby nie dopuścić do zapłodnienia. Zresztą, plemniki są dużo szybsze od ciebie.

  • Mit 3: Podczas miesiączki nie zachodzi się w ciążę

    To kolejny dość popularny mit, który traktuje krwawienie miesięczne jak antykoncepcyjną barierę. Oczywiście, trzeba przyznać, iż szansa zajścia w ciążę jest wówczas dużo mniejsza, niż w dni płodne, jednakże jeśli kobiecy cykl jest stosunkowo krótki i trwa około 21 – 24 dni, wówczas jest to możliwe.

  • Mit 4: Kuracja hormonalna zabezpiecza przed ciążą w 100%

    Mit 4: Kuracja hormonalna zabezpiecza przed ciążą w 100%

    Ten mit również pokutuje wśród kobiet, które sądzą, iż łykanie tabletek zabezpiecza je w 100%. Oczywiście, nie jest to prawda. Aby kuracja hormonalna działała, musi być nie tylko przyjmowana regularnie o tych samych porach. Jej działaniu mogą zaszkodzić wymioty, biegunka, a także połączenia z niektórymi lekami. Poza tym, nawet podczas prawidłowego przyjmowania oraz niewystępowania czynników osłabiających pigułkę, również istnieje bardzo niewielkie ryzyko poczęcia dziecka. Jednak istnieje, choć rzeczywiście jest to jedna z najbardziej skutecznych metod antykoncepcji.

  • Mit 5: Stosunek przerywany chroni przed ciążą

    Stosunek przerywany to forma antykoncepcji naturalnej, która polega na wycofaniu penisa z pochwy na chwilę przed wytryskiem. Nie jest to jednak forma antykoncepcji, którą powinniśmy stosować, jeśli rzeczywiście chcemy uchronić się przed zajściem w ciążę. Preejakulat, czyli płyn, który wydziela się z penisa przed spermą, zawiera w sobie plemniki (choć naukowcy sprzeczają się co do ich żywotności), a po drugie, mężczyzna może nie zdążyć z wycofaniem prącia w odpowiednim momencie.

Popularne tagi
  • rozrywka
  • gdzie znajdzie pracę nastolatek
  • rękodzieło
  • odpowiedzialność
  • spirala
  • zaległości
  • dziecko
  • zabawa na nudę
  • hormony
  • witamina c
  • zabicie nudy
  • aplikowanie tamponu
  • depresja młodzieńcza
  • wykonanie koszulki w linie
  • zabawa
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising