Zakumaj.pl

Porady dietetyczne dla par starających się o dziecko

Porady dietetyczne dla par starających się o dziecko

Rodzicielstwo wydaje się być naturalną koleją rzeczy: my się rodzimy, wychowujemy, dorastamy otoczeni miłością obojga czy jednego rodziców, a potem sami zakładamy swoją rodzinę, staramy się o dzieci… I w ten sposób ten krąg nieustannie się odnawia. Dla jednych więc rodzicielstwo jest czymś, co po prostu musi nadejść. Dla innych zaś to wydarzenie wyjątkowe, jakby wcześniej było niespotykane i nieznane. Z całą pewnością jednak, zarówno ci pierwsi, jak i ci drudzy muszą odpowiednio przygotować się nie tylko do bycia odpowiedzialnymi rodzicami, ale także do samego faktu spłodzenia dziecka. Choć jak wiemy, kobieta zachodzi w ciążę często przypadkowo, nie planując tego, to czasami jednak wynika to ze starania pary. W tych staraniach liczy się także odpowiednia dieta. A jaka powinna ona być? Przekonajcie się sami.

  • Co może sprawić odpowiednia dieta?

    Rzecz jasna, odpowiednia dieta nie sprawi, ze już po pierwszym zbliżeniu kobieta zajdzie w ciążę. Jest to jednak metoda, aby zwiększyć szanse na poczęcie dziecka. Powinny zdecydować się na ten sposób zwłaszcza te osoby, które już od kilku miesięcy starają się o potomstwo i niestety ich starania nie przynoszą rezultatów. Krótko mówiąc, dieta ma za zadanie zwiększyć waszą płodność.

  • Dieta dla kobiety

    Dieta dla kobiety

    Jest kilka związków oraz witamin, które wzmagają płodność kobiety. Mają one także pozytywny wpływ na zdrowie Pań, co także ma znaczenie w przypadku poczęcia dziecka. Niektóre z tych produktów także mają bezpośredni związek z przeciwdziałaniem czynnikom wpływającym na bezpłodność u kobiet, jak chociażby witamina B6, którą znajdziesz przede wszystkim w rybach, ziemniakach oraz mięsie. Kobiety powinny wzbogacić swoją dietę także o produkty bogate w selen, żelazo, witaminę C, cynk oraz kwas foliowy. Muszą więc starać się, by w ich codziennym jadłospisie znalazły się takie produkty, jak:
    * migdały i orzechy,
    * pomidory,
    * produkty pełnoziarniste,
    * zielone warzywa (w tym przede wszystkim szpinak, brukselka),
    * wątróbka,
    * papryka,
    * czarna porzeczka,
    * drożdże.

  • Dieta dla mężczyzny

    Dieta dla mężczyzny

    Bardzo ważne u mężczyzn jest przede wszystkim utrzymywanie odpowiedniej wagi ciała, co można sprawdzić, chociażby obliczając swoje BMI. Jest to istotne z tego powodu, że mężczyźni, którzy cierpią na nadwagę czy otyłość, wydzielają mniej plemników. Kolejną bardzo ważną kwestią w przypadku mężczyzn jest spożywanie cynku. Ma on dużo większe znaczenie w tej materii niż u kobiet, gdyż przyczynia się do zwiększenia żywotności plemników oraz ma pozytywny wpływ na ich jakość. Panowie powinni także podzielać jadłospis swoich partnerek, jeśli chodzi o selen zawarty choćby w rybach morskich czy orzechach brazylijskich. Dodatkowo, pozytywnie na płodność oraz zdrowie mężczyzn wpływają kwasy omega 3. Oto produkty, które mężczyzna powinien wprowadzić do swojego menu:
    * drożdże,
    * podroby,
    * pomidory,
    * papryka,
    * marchewka,
    * szpinak,
    * kapusta.

  • Co z diety wykluczyć?

    Oczywiście, oprócz pyszności, które możemy do swojej diety dołożyć, musimy też co nieco z niej odjąć. Są bowiem produkty, które obniżają płodność i jak łatwo się domyślić, są to wszystkie te, które generalnie uznawane są za niezbyt zdrowe, czyli alkohol, produkty wysoko przetworzone, śmieciowe jedzenie oraz słodycze. Musicie więc zacisnąć żeby i przejść obok pączka czy hamburgera obojętnie.