Zakumaj.pl

Co robić, by szybko wytrzeźwieć?

2.8 (razem głosów: 3)
Co robić, by szybko wytrzeźwieć?

Studenckie życie, wręcz stereotypowo, słynie z hucznych imprez, przesiadywania w klubach do samego rana i nieoszczędzaniu na alkoholu. Rzecz jasna, jest w tym ziarno prawdy i rzeczywiście zdarza się, że żak po dobrze zdanym egzaminie lub też po całej sesji nieco „zabaluje”. Niestety, takie „balowanie” wiąże się z dolegliwościami dnia następnego, czyli zmęczeniem, niewyspaniem, resztką alkoholu krążącą we krwi, czyli po prostu kacem i to solidnym, jeśli impreza naprawdę trwała do rana. Czasami jednak trzeba właśnie tego następnego dnia gdzieś jechać, coś załatwić albo po prostu stawić się w pracy, a więc trzeba także szybko wytrzeźwieć. Jak to zrobić? Sprawdź poniższe porady i poczuj się wypoczęty i świeży.

  • Pij wodę

    Twoim zadaniem jest jak najszybsze wypłukanie alkoholu z krwi. Najlepszym na to sposobem będzie po prostu spożywanie jak najwięcej wody, a potem oddawanie moczu. Pamiętaj jednak, aby pić wodę małymi łyczkami i spokojnie, a nie gwałtownie, bo możesz sobie zaszkodzić. Nie pij również wody mineralnej gazowanej, gdyż gaz może sprawić, że poczujesz jeszcze większe dolegliwości żołądkowe.

  • Na bolący brzuch

    A skoro już o dolegliwościach żołądkowych mowa, to przyda ci się także dobry sposób na obolały brzuch. Masz tutaj kilka możliwości, w tym także apteczne, jednakże najlepsze są po prostu stare metody. Zaparz więc sobie czarną herbatę i wypij ją ciepłą oraz gorzką. Możesz również wypić ciepłą miętę. Po kilku chwilach powinieneś poczuć się lepiej.

  • Zjedz coś tłustego

    Zjedz coś tłustego

    Kiedy chcesz jak najszybciej wytrzeźwieć, powinieneś również dużo jeść. Rzecz jasna, jeśli bardzo boli cię brzuch, to może to być niewykonalne, jednak jeśli nie masz tego problemu, to zjedz porządne oraz tłuste śniadanie. Dobrze sprawdzi się tutaj angielskie śniadanie, czyli smażone jajka sadzone oraz bekon. Możesz wszystko zagryźć chlebem, jeśli ta opcja wydaje ci się zbyt ciężkostrawna i niezbyt miła do przełknięcia.

  • A na deser…

    A na deser…

    Po śniadaniu czas na deser. Pewnie niewiele możesz już w siebie wepchnąć, ale przydałby się jeszcze jakiś owoc. Wybierz swój ulubiony, ale najlepiej by było, gdyby był to owoc z dużą zawartością cukru, a konkretnie rzecz biorąc fruktozy, która wspomaga procesy spalania alkoholu przez organizm. Zdecyduj się chociażby na jabłko czy winogrona.

  • Napój izotoniczny

    Kolejnym bardzo dobrym sposobem na poprawę własnej kondycji umysłowej oraz fizycznej jest wypicie napoju izotonicznego, jakiego używają sportowcy, a zwłaszcza biegacze. Kilka łyków takiego napoju szybko przywróci cię do życia i orzeźwi.

  • Zimny prysznic

    Zimny prysznic

    Nic z powyższych sposobów nie zastąpi kilkuminutowego zimnego prysznica. Zimna woda na pewno poprawi twój stan umysłowy, orzeźwi cię, ale przede wszystkim poprawi krążenie, co pozytywnie wpłynie na twoją kondycję.

Warto zapamiętać:

Jeśli nie jesteś zbyt obolały i mniej więcej pewnie stoisz na nogach, to poruszaj się chwilę. Wykonaj trucht w miejscu, zrób kilka podskoków i pajacyków. To także poprawi twoje krążenie i sprawi, że szybciej wytrzeźwiejesz.