Advertising
Zakumaj.pl

Jak zachęcić klienta do zakupu produktu, będąc telemarketerem?

Opiekun artykułu: iowna
Jak zachęcić klienta do zakupu produktu, będąc telemarketerem?

Jak zachęcić klienta do zakupu produktu, będąc telemarketerem?

Praca telemarketera nie należy do łatwych. Wiąże się ona z dużym stresem, ciągle rosnącymi wymaganiami oraz niepewnością posady. Ze względu na ryzyko nagłej utraty pracy nigdy nie możemy być pewni, czy w następnym miesiącu będziemy mieli za co zapłacić rachunki. Te dość nieprzyjemne warunki wynagradzane są tylko przez to, iż można całkiem nieźle zarobić, kończąc jedynie szkołę średnią. Dla studentów oraz ludzi tuż po studiach często jest to jedyna możliwość zarobienia na własne utrzymanie. Sprawy nie ułatwiają nam też nasi klienci, którzy bardzo często dosyć dosadnie wypowiadają się na temat naszej pracy. Odporność psychiczna jest więc konieczna. Przy odrobinie zdrowej motywacji jesteś w stanie przekonać nawet najbardziej negatywnie nastawionego klienta. Zasadniczą kwestią jest jedynie to, jak do niego podejdziesz. Oto kilka rzeczy, które musisz wiedzieć.

Advertising
Advertising
  • Zaintryguj klienta

    Zaintryguj klienta

    Zapewne bardzo szybko przekonasz się, iż większość obiekcji klienta powtarza się bardzo często. Są to takie typowe wymówki, którymi dana osoba wzbrania się przed rozmową, gdyż boi się, że będzie musiała podjąć jakąś decyzję albo ktoś jej coś wciśnie. Najczęstszą odpowiedzią będzie „nie mam czasu” albo „nie mogę teraz rozmawiać”. Jak mogłoby się wydawać, należałoby zgodnie z kulturą uszanować taką odpowiedź i miło się pożegnać, jednak wasz przełożony szybko wybije wam to z głowy. Tutaj trzeba działać skuteczniej, reagując na tę obiekcję argumentem, który pokaże klientowi, że dzięki waszemu produktowi będzie mógł zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze. Każdy chciałby oszczędzić pieniądze, więc wiele osób da się na to złapać.

  • Poznaj produkt

    Nic nie wpłynie tak pozytywnie na waszą prezencję, niż znajomość tego, o czym mówicie. Niestety, większość firm telemarketingowych nie szkoli swoich pracowników, traktując ich jak tanią siłę roboczą, która przeczyta skrypt z kartki i sprzeda produkt, którego nigdy nie miała w rękach. Klient od razu wyczuje, iż ma do czynienia z amatorem, który nie ma pojęcia o sprzedawanym produkcie. Często telemarketerzy dopuszczają się rażących pomyłek, np. w przypadku internetu mobilnego zastępowanie megabitów megabajtami na sekundę. Każdy, kto ma choć odrobinę wiedzy na ten temat, szybko skończy z taką osobą rozmowę. Jeśli chcesz coś dobrze sprzedać, musisz wiedzieć wszystko na ten temat.

  • Słuchaj klienta

    Słuchaj klienta

    Początkujący telemarketerzy bardzo często w stresie wypluwają sto słów na sekundę, zupełnie ignorując to, co ma do powiedzenia klient. To duży błąd, bowiem odpowiednio wsłuchując się w jego obawy albo obiekcje, możemy idealnie dopasować do tego strategię sprzedażową. Wysłuchaj, co ma do powiedzenia, i znajdź takie zalety twojego produktu, które pomogą mu te problemy rozwiązać.

Popularne tagi
  • sprzedaż
  • marketing
  • przedsiębiorstwo
  • praca
  • handel
  • usługi
  • import
  • telemarketing
  • klient
  • firma
  • rozmowa kwalifikacyjna
  • call center
  • eksport
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising
Zobacz również