Zakumaj.pl

Jakie pokarmy jeść latem?

Jakie pokarmy jeść latem?

Lato to specyficzna pora – ciepła, wakacyjna, wymykająca się codziennemu sposobowi spędzania dnia. Sprawia to, że zmienia się również sposób jedzenia oraz to, co chcemy jadać. Z jednej strony zmiany w posiłkach wynikają z temperatury panującej na dworze, a z drugiej z wakacyjnych wyjazdów i chęci, żeby pozwolić sobie na większe poluzowanie jedzeniowych rygorów.

  • Jedzeniowe odświeżenie

    Jedzeniowe odświeżenie

    Im cieplej jest na dworze, tym mniejszą ma się ochotę jeść ciężkie posiłki, a czasem posiłki w ogóle. Nie należy jednak zapominać o piciu. Podwyższające się temperatury na dworze sprawiają, że trzeba dostarczyć organizmowi więcej płynów. Najlepiej, żeby to była niegazowana czysta woda, która nawadnia i odświeża jak nic innego. Jednak nie każdy lubi jej smak. Żeby uprzyjemnić sobie całodniowe popijanie, warto przygotować sobie zawczasu dzbanek z wodą i cytryną lub wodą i miętą, która dodatkowo poprawia jakość smaku. Równie dobrze jest mieć dzbanek herbaty owocowej lub zwykłej, która bardzo dobrze gasi pragnienie.

  • Nie oszczędzaj na owocach

    Nie oszczędzaj na owocach

    Lato to w dalszym ciągu okres, kiedy można znaleźć w sklepach oraz na targach niesamowicie dużą ilość owoców. Ze względu na ich orzeźwiające właściwości warto włączyć je do swojej wakacyjnej diety. Arbuzy czy grejpfruty składają się przede wszystkim z wody. Dzięki temu są doskonałym deserem na upalne dni, zwłaszcza jeżeli wcześniej potrzyma się je trochę w lodówce. Dobrym deserem są również koktajle owocowe z dodatkiem jogurtu naturalnego albo maślanki. Zastępują one w doskonały sposób ciasta i czekolady, na które rzadko ma się ochotę, kiedy temperatura na termometrze pokazuje +25 stopni Celsjusza.

  • Sałatki jarzynowe

    Sałatki jarzynowe

    Zazwyczaj jada się je do obiadu, więc nie są niczym wyjątkowym, jednak w czasie upałów mogą nabrać nowego znaczenia. Ciężkie potrawy, gorące obiady lub kolacje nie są tym, czego potrzebujemy, gdy jest nam zbyt ciepło. Jednak cały czas nie jeść też się nie da. W związku z tym warto pamiętać, że wraz z wiosną i latem pojawiają się nie tylko owoce, ale i dużo świeżych warzyw. Warto włączyć je do codziennej diety i robić świeże sałatki warzywne. Sałata, ogórki, pomidor, czasami trochę sera to lekkie i nie obciążające żołądka sposoby na letnie posiłki, zarówno na obiad, jak i na kolację. Świeże warzywa warto dodać także do kanapek, korzystając z tego, że w czasie urlopu ma się więcej czasu na przyrządzanie śniadań.

  • Uważaj z zachciankami

    Trudno trzymać dietę na wakacjach i nikt nie wymaga skrupulatnego liczenia kalorii w czasie urlopu, ponieważ oczywiste jest, że będzie się chciało skorzystać z miejscowych przysmaków. Gofry, lody, frytki, smażona ryba to popularne smakołyki, które każdy wczasowicz powinien zjeść. Jednak kluczem do nieprzybrania na wadze w czasie wakacji jest dawkowanie sobie zarówno słodkich, jak i słonych i tłustych przekąsek. Najlepiej pozwolić sobie na jedną dużą rzecz w ciągu dnia albo dwie niewielkie. Dzięki temu nie wróci się z wyjazdu z nadprogramowymi kilogramami, które trzeba będzie zbijać dietą i ćwiczeniami do następnego urlopu, a jednocześnie będzie się miało poczucie, że nie ominęły nas wakacyjne przyjemności kulinarne.