Zakumaj.pl

Sposoby na lepszą przemianę materii

5.0 (razem głosów: 1)
Sposoby na lepszą przemianę materii

Złe spalanie kalorii to problem dotyczący wielu osób. Przemiana materii, czyli proces przetwarzania pokarmów w energię, po 20 roku życia znacznie zwalnia. Im człowiek starszy, tym bardziej narażony jest na otyłość. Zmiana sposobu odżywiania i zwiększenie aktywności fizycznej potrafią skutecznie poprawić przemianę materii. Spójrz, co możesz zmienić w swoich nawykach żywieniowych.

  • Ważne śniadanie

    Ważne śniadanie

    Pierwszy poranny posiłek jest niezmiernie ważny dla prawidłowego funkcjonowania metabolizmu. Na śniadanie należy spożyć 1/4 dziennej porcji kalorii. Poranne niejedzenie nie jest wyjściem z problemu złej przemiany materii. Po pierwsze, nie dostarczając organizmowi porannego posiłku, narażasz się na napady głodu w ciągu dnia i zjedzenie dużo więcej, niż gdybyś miała zapewnioną poranną energię. Po drugie, jeżeli nie pobudzisz śniadaniem metabolizmu do pracy, spalisz mniej kalorii.

  • Regularne posiłki

    Dostarczanie organizmowi mniejszych posiłków co 3 – 4 godziny skutecznie eliminuje gromadzenie się kalorii. Dla dobrej przemiany materii najodpowiedniejsze są trzy posiłki i dwie mniejsze przekąski. Ostatnie jedzenie nie może odbywać się później niż 2 godziny przed położeniem się spać. W razie nagłego głodu zjedz jabłko lub wypij szklankę wody. To, że będziesz jadła mało i rzadko, czyli głodziła się, w niczym nie poprawi Twojego metabolizmu i wcale nie oznacza, że stracisz na wadze. Organizm, który jest głodzony, po dostarczeniu pożywienia każdą kalorię zamienia w tłuszcz.

  • Białko i kwasy omega-3

    Białko jest składnikiem diety, który ma istotne znaczenie dla przemiany materii. Ponadto zwiększa spalanie tłuszczu. Pamiętaj, że białko nie tuczy, a pomaga w budowie tkanki mięśniowej. Najwięcej białka znajdziesz w: wieprzowinie, chudej wołowinie, rybach, białym mięsie, jajach, orzechach, fasoli i nabiale niskotłuszczowym. Kwasy omega-3 są bardzo istotne dla pracy wątroby, która ma duże znaczenie w funkcjonowaniu układu pokarmowego. Ich źródłem są przede wszystkim tłuste morskie ryby: makrela, łosoś, halibut i śledź. Kwasy omega-3 znajdziesz także w roślinach strączkowych, orzechach włoskich oraz olejach roślinnych (rzepakowym i lnianym).

  • Co pić dla lepszej przemiany materii

    Co pić dla lepszej przemiany materii

    Dla zachowania dobrej sylwetki pij zieloną herbatę. Dzięki zawartym w niej aminokwasom i teinie zadbasz o prawidłową przemianę tłuszczów w energię. Dzięki temu, że herbata działa moczopędnie, oczyścisz swój organizm z toksyn. Pijąc 2 filiżanki napoju dziennie, pozbędziesz się około 50 kalorii więcej ze swojego organizmu. Taką samą ilość kalorii spalisz, pijąc 2 filiżanki kawy. Jeżeli postawisz na kawę, pamiętaj, by nie przekraczać tej ilości Większe jej spożycie wypłukuje bowiem z organizmu magnez i żelazo. Kawa oprócz regulacji metabolizmu pozytywnie wpływa na pracę nerek. W trosce o lepszą przemianę materii nie zapominaj o piciu wody. Źle nawodniony organizm wolniej spala kalorie. Dziennie wypijaj więc 2 – 3 litry niegazowanej wody mineralnej lub przegotowanej. Pamiętaj o ważnej zasadzie. Jeżeli masz problem ze zbyt obfitymi racjami żywieniowymi, wypijaj szklankę wody przed posiłkiem. Tym sposobem zjesz mniej.

  • Ćwicz

    Pamiętaj, że im bardziej Twoje ciało jest umięśnione, tym więcej zużywa kalorii. Każdy kilogram twoich mięśni dziennie potrzebuje około 100 kcal. W walce o smukłą sylwetkę i podniesienie wydajności pracy metabolizmu zastąp tkankę tłuszczową mięśniami. W tym celu codziennie ćwicz swoje ciało. Organizm po wysiłku będzie spalał kalorie nawet przez 72 godziny.