Zakumaj.pl

Skuteczne sposoby na bóle menstruacyjne

Skuteczne sposoby na bóle menstruacyjne

Każda kobieta przechodzi miesiączkę inaczej, jednak większość przyznaje, że przynajmniej raz doznała dolegliwości bólowych. Mniejszych, większych, ale zawsze tak samo nieprzyjemnych. Utrudniają spokojny przebieg dnia oraz męczą, dlatego trzeba im zapobiegać. Można zrobić to na kilka sposobów, warto zatem znaleźć odpowiedni dla siebie.

  • Tabletki przeciwbólowe

    Tabletki przeciwbólowe

    Najprostszym sposobem na poradzenie sobie z bólem jest zażycie tabletek przeciwbólowych. Paracetamol i ibuprofen to skuteczne środki pozwalające na złagodzenie dolegliwości. Dobrze jest zażyć je, jeszcze zanim ból rozwinie się mocniej. Przy tym nie należy łykać tabletki za tabletką. Wystarczy jedna, a kolejną można wziąć dopiero po kilku godzinach, gdy ból wraca.Jeśli co miesiąc dolegliwości bólowe są nie do zniesienia, warto skonsultować tę kwestię z lekarzem, który przepisze mocniejsze środki przeznaczone specjalnie do problemów menstruacyjnych.

  • Rozgrzewanie brzucha

    Rozgrzewanie brzucha

    Na ból pomaga również ciepło, które zmniejszy bolesne skurcze macicy i jej napięcie. Wystarczy ułożyć poniżej brzucha termofor wypełniony ciepłą wodą, pozostawiając go przynajmniej na 15 minut. Tak samo dobrze sprawdzi się poduszka elektryczna. Wybraną rzecz warto kłaść również na odcinku lędźwiowo-krzyżowym, który bardzo silnie potrafi odczuwać problemy menstruacyjne, utrudniając długie stanie oraz chodzenie. Jeżeli pomimo bólu konieczne jest spędzenie całego dnia na nogach, można poduszkę albo termofor zastąpić plastrem rozgrzewającym.

  • Tabletki hormonalne

    Tabletki hormonalne

    Gdy ból miesiączkowy nie jest sporadyczny, a same miesiączki bywają nieregularne, pomocą mogą być tabletki z odpowiednio dobraną dawką hormonów. Ne trzeba aktywnie współżyć seksualnie, aby je przyjmować, ponieważ zazwyczaj są przyjmowane przez kobiety jako sposób na poprawę gospodarki hormonalnej, uregulowanie miesiączek oraz zmniejszenie dolegliwości. Dotyczy to zarówno bólu wywołanego skurczami macicy, jak i bólu piersi, który pojawia się przed okresem.

  • Leczniczy masaż

    W zmniejszeniu bólu menstruacyjnego sprawdza się również masaż podbrzusza, brzucha oraz okolicy lędźwiowej. Delikatne okrężne ruchy pomagają rozluźnić napięte mięśnie macicy, dzięki czemu ból zmniejsza się, a nawet całkowicie znika. Do masażu dobrze jest włączyć balsam lub krem rozgrzewający do masażu albo olejek eteryczny o ulubionym zapachu, który pozwoli się zrelaksować.

  • Przyjemność dla siebie

    Przyjemność dla siebie

    W czasie miesiączki, zwłaszcza w czasie pierwszych dwóch dni, nie warto się forsować. Lepiej zrobić dla siebie coś miłego i ubrać się w wygodne, luźne ciuchy, chwycić książkę lub włączyć ulubiony film, po czym oglądać go, przegryzając czekoladą – zawsze poprawia nastrój.