Advertising
Zakumaj.pl

Z czym można jadać olej kokosowy?

Opiekun artykułu: becia
Z czym można jadać olej kokosowy?

Z czym można jadać olej kokosowy?

Olej kokosowy jest uznawany za jeden z najzdrowszych olejów na świecie. Może być dodatkiem do wielu potraw. Wzbogaca je o wartości odżywcze, poprawia przemianę materii. Warto wiedzieć, do czego go dodawać, aby uzyskać pozytywne efekty.

Advertising
Advertising
  • Do smażenia

    Do smażenia

    Osoby dbające o dietę i chcące unikać szkodliwych tłuszczów powinny używać oleju kokosowego do smażenia. Pod wpływem temperatury nie pojawiają się w nim szkodliwe substancje, cały czas jest zdrowy i pełen wartości odżywczych. Co więcej, można go stosować kilkakrotnie bez szkody dla organizmu.

  • Do koktajli

    Przygotowując orzeźwiające lub odchudzające koktajle z wody, owoców lub warzyw, warto pamiętać o dodaniu przynajmniej 1 łyżeczki oleju kokosowego. Wzbogaci on smak koktajlu, a dodatkowo poprawi jego wartości odżywcze. Jest równie dobrym dodatkiem do kawy oraz herbaty.

  • Do pieczenia

    Olejem kokosowym można zastąpić każdy olej w przygotowywanym cieście. Będzie ono zdrowsze oraz będzie miało ciekawy smak i kolor. Można dodawać go do ciasta, które będzie pieczone, jak również do ciast, które wymagają wcześniejszego przechowywania w lodówce. Dzięki olejowi ich konsystencja będzie lepsza do późniejszego wałkowania lub formowania w dowolny kształt.

  • Do czekoladek

    Przygotowując domowe czekoladki, również warto pamiętać o oleju kokosowym. Zazwyczaj wymaga się użycia do nich margaryny, lepiej zastąpić ją zdrowym olejem, dzięki czemu czekoladki będą miały gładszą konsystencję, lepszy smak, a nawet więcej wartości odżywczych. Będzie można jadać je również w czasie przebywania na diecie, choć w ograniczonej ilości.

  • Do popcornu

    Popcorn kojarzy się przede wszystkim z tłustą i kaloryczną przekąską, chociaż nie musi tak być. Rozpoczynając smażenie, warto zamiast oleju rzepakowego wlać do garnka olej kokosowy, dodać 1/2 łyżeczki masła i smażyć popcorn aż do osiągnięcia przez niego oczekiwanej postaci. Będzie smaczniejszy i delikatniejszy.

  • Do obiadu

    Do obiadu

    Lekarze i dietetycy uważają, że warto włączyć olej do swojej diety, jedząc go codziennie na surowo. Można jadać 1 łyżeczkę zaraz po wstaniu, na czczo lub przed śniadaniem i obiadem. Zamiast jeść go bez dodatków, można dodać go do każdej potrawy, którą aktualnie ma się na talerzu. Jeżeli przyjmuje się witaminy lub inne suplementy diety, wówczas warto po połknięciu ich zjeść 1 łyżeczkę oleju kokosowego, ponieważ pomaga to w ich wchłanianiu się do organizmu.

Popularne tagi
  • wartości odżywcze w parówkach
  • uzależnienie od słodyczy
  • chudy nabiał
  • metabolizm
  • butelka plastikowa
  • rak żołądka
  • żyły
  • śpiączka
  • kontrola apetytu
  • pekan
  • kaloryczność
  • źródła błonnika
  • wartości odżywcze truskawek
  • dodatki chemiczne
  • suplementacja
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising