Zakumaj.pl

Jakie sporty uprawiać i czym się motywować?

Jakie sporty uprawiać i czym się motywować?

Do uprawiania sportu najlepiej jest się motywować aspektami zdrowotnymi i lepszym wyglądem. Jeżeli jesteś zdrowa i dobrze wyglądasz, Twoje samopoczucie w naturalny sposób jest dobre. Zobacz, co daje Ci uprawianie sportu? Przede wszystkim zmniejszasz u siebie ryzyko otyłości, które zwiększa się wraz z Twoim wiekiem. Jak wiadomo, otyłość jest nie tylko deficytem w wyglądzie, lecz także powodem rozwoju wielu chorób. Poza tym ćwicząc, wzmacniasz swoje mięśnie, dbasz o kości, dotleniasz organizm, jesteś bardziej wypoczęta i sprawna umysłowo. W końcowym efekcie żyjesz dłużej. Oceń, jaka forma ruchu nie będzie Ci sprawiała większych kłopotów i Ci się szybko nie znudzi i zacznij już dziś.

  • Rower

    Wybierając rower jako formę ruchu, bez kłopotu wytrwasz w zamierzonym celu. Jeżdżąc na rowerze, możesz być bowiem wszędzie tam, gdzie tylko zechcesz. Łączysz zdrowie z wielką przyjemnością odkrywania nowych miejsc. I pamiętaj, że po godzinie jazdy na rowerze spalisz około 430 kcal. Zacznij od krótszych dystansów, by z czasem przemierzać większe odległości. Regularna jazda na rowerze wzmocni Twoje serce, mięśnie, stawy i kręgosłup oraz poprawi wygląd sylwetki.

  • Bieganie, czyli jogging

    Do tego sportu są Ci potrzebne jedynie dobre buty. Biegaj 4 razy w ciągu tygodnia po około 1 godzinie. Na początek zacznij od 30 minutowych biegów w lekkim i umiarkowanym tempie. Łącz marsz z biegiem. Z upływem treningu skracaj czas pierwszego, a wydłużaj bieg. Po godzinie umiarkowanie intensywnego biegu spalisz około 500 kcal. Biegając, usprawnisz swoje płuca i serce. Poza tym Twoja sylwetka nabierze nienagannego wyglądu.

  • Nordic walking

    Nordic walking

    Rytmiczne chodzenie z kijkami to świetny relaks i skarbnica sposobów na zdrowie. Aby dobrze opanować tę sztukę, zapisz się na kilka lekcji z instruktarzem. Nordic walking pozytywnie wpłynie na wygląd Twojej sylwetki, wzmocni mięśnie, stawy, kości i serce. Wystarczy, abyś ćwiczyła 2 – 3 razy w tygodniu po około 1 godzinie, by zacząć oczekiwać efektów. W trakcie godziny ćwiczeń stracisz aż 600 kcal.

  • Pływanie

    Pływanie

    Jeżeli czujesz się w wodzie jak ryba, wybierz pływanie. Dobrze jest zasięgnąć rady trenera, który oceni, od jakich dystansów zaczniesz pływać oraz przekaże dodatkowe uwagi na temat techniki. Pływając 3 razy w tygodniu przez około 40 minut, dostarczysz zdrowia dla swoich płuc, odciążysz stawy i kręgosłup. Poza tym świetnie się zrelaksujesz.