Zakumaj.pl

Skuteczna dieta odchudzająca dla mężczyzn

Skuteczna dieta odchudzająca dla mężczyzn

Wydaje się, że mężczyźni łatwiej tracą kilogramy. Oczywiście wiele zależy od naturalnych predyspozycji organizmu, jednak żeby dieta była naprawdę skuteczna, trzeba wiedzieć dokładnie, jak się odchudzać. Tak jak kobiety, mężczyźni również powinni trzymać się pewnych zasad, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty, czyli płaski brzuch oraz widoczny zarys mięśni.

  • Regularność posiłków

    Regularność posiłków

    Podstawą dobrego odchudzania oraz zmiany stylu życia na zdrowszy jest zastąpienie 2 – 3 dużych posiłków pięcioma. Powoduje to, że zjada się mniej, a jednocześnie reguluje się przemianę materii. Organizm nie jest straszony wizją głodu przez długi czas, jak to ma miejsce przy długich odstępach pomiędzy posiłkami, i tym samym nie magazynuje tłuszczu, który odkłada się w formie fałdek w różnych częściach ciała. Znacznie lepiej zastąpić małą ilość posiłków: śniadaniem, drugim śniadaniem, obiadem, podwieczorkiem, kolacją, pamiętając, żeby każdy z nich był pełen zdrowych produktów.

  • Pełnowartościowe posiłki

    Posiłki komponowane w ciągu dnia powinny zawierać wszystkie niezbędne organizmowi produkty – witaminy, składniki mineralne, błonnik, odpowiednie tłuszcze. Dieta składająca się tylko z jednego elementu albo eliminacji zbyt wielu produktów nie doprowadzi do zdrowego schudnięcia, lecz do wyniszczenia organizmu.Dania, zarówno na główne posiłki, jak i przekąski, powinny opierać się na lekkim mięsie, najlepiej drobiowym, głównie kurczaku i indyku. Z czerwonego mięsa lepiej zrezygnować, ponieważ szkodzi układowi krwionośnemu i nie powinno się go jadać częściej niż raz w miesiącu. Jednocześnie posiłki powinny być uzupełnione dużą ilością warzyw, ryżem, kaszą, ziemniakami gotowanymi w mundurkach.

  • Zdrowy tłuszcz

    Zdrowy tłuszcz

    Dieta to również eliminacja tłuszczu, nie całego, gdyż jest on niezbędny, żeby organizm mógł działać prawidłowo, lecz określonego. Dotyczy to przede wszystkim tłuszczy zwierzęcych, które podnoszą poziom cholesterolu, co może prowadzić do częstej u mężczyzn miażdżycy. Znacznie lepiej sprawdzają się tłuszcze roślinne: olej rzepakowy, słonecznikowy, rzepakowy, kokosowy. Polecane jest również zrezygnowanie z masła na rzecz margaryny.Zmieniając rodzaj spożywanych tłuszczów, warto wziąć pod uwagę, że powinno się ograniczyć smażenie, zastępując mięso smażone gotowanym.

  • Ograniczenie używek

    Ograniczenie używek

    Mężczyźni, tak jak kobiety, często lubią słodycze, lecz jeszcze większe upodobanie znajdują w fast foodach, chipsach, słonych przekąskach oraz alkoholu. Wszystko to stanowi puste kalorie, z których należy zrezygnować, jeżeli chce się osiągnąć odpowiednią wagę.Nie uda się schudnąć, jeśli do zbilansowanego jadłospisu wciąż będą wkradały się takie dodatki jak piwo, wódka, likiery oraz jedzenie z budek. Owszem, raz na jakiś czas można uraczyć się napojem z procentami, jednak spośród nich najbardziej polecane jest czerwone wino, które ma dobry wpływ na serce.