Zakumaj.pl

Domowe sposoby na skuteczną walkę z depresją

Domowe sposoby na skuteczną walkę z depresją

Depresja. Czym jest? Brak poczucia własnej wartości, ciągłe stany lękowe, zaburzenia nastroju, nieumiejętność cieszenia się z pozytywnych rzeczy, załamanie, zamknięcie się w sobie, brak energii, pesymistyczne postrzeganie rzeczywistości – to jedne z najczęściej pojawiających się objawów tego zaburzenia. Szacuje się, że dotyka ono siedemnaście procent populacji – współcześnie to jedno z najczęściej notowanych zaburzeń psychicznych, rzec by można nawet, że choroba współczesności. Nie zawsze pomagają w niej leki – mają one rolę wspomagającą, ale nie cudotwórczą. Pamiętajmy, że źródło choroby tkwi w nas! Więc powinniśmy do terapii farmakologicznej dołączyć także domowe sposoby na walkę z tym schorzeniem. Jakie to sposoby – dowiesz się, czytając poniższy artykuł.

  • Ruch i żywienie

    Ruch i żywienie

    Ruch to zdrowie, wiadomo to nie od dziś. W miarę możliwości zainwestuj zatem w swoją aktywność fizyczną. W zależności od tego, co lubisz, może to być basen, siłownia lub po prostu bieganie. W trakcie ruchu nasz organizm wydziela z siebie endorfiny, czyli hormony szczęścia. Dzieje się tak nawet podczas intensywnego spaceru, a zatem nie potrzeba wcale wiele, aby sobie poprawić humor! Wraz z prawidłową aktywnością fizyczną warto włączyć w swój codzienny tryb życia zdrowe odżywianie. Przyjrzyj się swojej diecie. Czy jest ona bogata w warzywa i owoce? Pijesz soki naturalne i zieloną herbatę, czy raczej są to ogromne ilości kawy? Wyeliminuj alkohol. Za to zainwestuj w posiłki rybne – nawet trzy razy w tygodniu – oraz pieczywo pełnoziarniste.

  • Zapisuj swoje emocje, szukaj wsparcia

    Zapisuj swoje emocje, szukaj wsparcia

    Aby wyjść z depresji, trzeba poznać siebie, zrozumieć swój ból. Poświęć pól godziny dziennie na to, aby skupić się na swoich problemach. Daj upust swoim emocjom, nie przebieraj w słowach i każdego dnia spisuj wszystkie swoje żale, wszystkie emocje, jakie Tobą targają. Przelewaj je na papier. Nie zastanawiaj się zbyt długo, nie analizuj – pisz, nie zwracając uwagi na gramatykę. Oprócz pracy ze sobą, poszukaj wsparcia u innych. Grupy wsparcia, organizacje społeczne, stowarzyszenia zajmujące się pomocą osobom w depresji lub po prostu koła zainteresowań, kluby hobbystyczne zrzeszające osoby podobne do Ciebie, z którymi znajdziesz wspólny temat – wszystko to, aby być między ludźmi. Nie możesz się izolować, ponieważ to pogrąża jeszcze bardziej. Będąc wśród ludzi, nie rozpatrujesz ciągle swoich problemów, widzisz świat z wielu perspektyw.

  • Zioła

    Zioła

    Czerp z natury. Doskonałym antydepresantem jest dziurawiec – zażywaj go w tabletkach lub pij w postaci herbatki. Zadbaj także o zdrowy i naturalny sen, czyli taki, który trwa co najmniej osiem godzin. Pilnuj, aby chodzić spać i wstawać o w miarę regularnych porach. Nie pozwól, aby Twój organizm się rozregulował. Wyjdź z domu – nie oglądaj telewizji w nadmiernych ilościach, nie zamykaj się w sobie, w czterech ścianach. Wyjdź na świeże powietrze. Może warto kupić sobie psa – będzie wówczas motywacją do codziennych spacerów po osiedlu? Albo rower? Możliwości jest mnóstwo – musisz tylko chcieć sobie pomóc!