Advertising
Zakumaj.pl

Jak przygotować skuteczny mailing?

Opiekun artykułu: amatylda
Jak przygotować skuteczny mailing?

Jak przygotować skuteczny mailing?

Mailing to bardzo dobra metoda promowania swoich produktów lub usług w Internecie. W przeciwieństwie do reklam nie wymaga dużych nakładów finansowych. Jeśli mamy przygotowaną bazę adresową klientów, wystarczy regularnie (ale raczej nie częściej niż raz w tygodniu) wysyłać im informacje o promocjach, nowych produktach, testach produktów, targach itp. Sprawa wydaje się prosta, ale nie można zapominać o tym, że nasz mailing nie jest jedynym, który pojawia się w skrzynce odbiorczej klienta. Tylko od nas zależy, czy wiadomość zostanie przeczytana, czy od razu trafi do kosza. Kilka uwag na temat tego, jak przygotować skuteczny mailing, znajdziesz w tym artykule.

Advertising
Advertising
  • Od formy do treści

    Gdy mamy do przeczytania mnóstwo wiadomości, musimy dokonać ich selekcji. Pierwszej oceny dokonamy nie na podstawie treści, ale sposobu formatowania tekstu oraz tego, co komunikują wyróżnione elementy – tytuły i nagłówki. Często zresztą wyświetla się jedynie tytuł i pierwszy akapit tekstu, a nawet sam jego początek. Na tej podstawie podejmowana jest decyzja, czy czytać dalej. Jeśli chcemy, by nasz mailing został przeczytany, stosujmy krótkie akapity, wyróżniajmy istotne fragmenty tekstu, wprowadzajmy listy wypunktowane i ciekawe grafiki (ale nie za dużo). Tytuły i nagłówki powinny być zwięzłe i intrygujące na tyle, by zachęcać do poznania całej treści. Pamiętajmy, że oceny, czy warto czytać dalej, odbiorca dokonuje w kilka sekund.

  • Treść też się liczy

    Samo umiejętne sformatowanie mailingu to jednak nie wszystko, trzeba mieć także coś do powiedzenia. Jeśli rozczarujemy odbiorcę, następnym razem daruje sobie czytanie naszej wiadomości. Klientowi należy zaoferować coś więcej niż aktualny katalog z cenami. Powinno to być coś, co przynosi mu korzyść, a więc na przykład poradnik czy kurs. Dobrze jest używać materiałów wideo i dzielić materiał na odcinki, co zapewnia stały kontakt z klientem. Warto także informować o szkoleniach, konferencjach oraz dostępnych na rynku publikacjach.

  • Jak pisać?

    Przy czytaniu bardziej przypominającym skanowanie nie ma czasu na analizę zawiłych treści. Dlatego zdania powinny być krótkie i jednoznaczne, nie bawmy się subtelnościami znaczeń przenośnych. Natomiast bardzo ważny jest rytm wypowiedzi, łatwy, wpadający w ucho. Takie teksty dobrze się czyta i łatwo zapamiętuje, a także chętnie do nich wraca.

  • Dokąd to prowadzi?

    Dokąd to prowadzi?

    Nawet najlepszy mailing nie będzie skuteczny, jeśli prowadzi donikąd. Odbiorca przeczyta wiadomość, nawet mu się ona spodoba, i co dalej? Sukces jest wtedy, gdy przejdzie na stronę firmy czy do sklepu internetowego. Powinny tam prowadzić wyraźne linki, odpowiednio opisane, by zachęcały do kliknięcia i sprawdzenia, co tam można znaleźć. Zachęta do przeczytania dodatkowych informacji albo zakupu produktów powinna być wyraźna.

Popularne tagi
  • książki
  • e-marketing
  • lista mailingowa
  • netykieta
  • grupa docelowa klientów
  • reklamy facebook ads
  • planer słów kluczowych
  • sport
  • fundusze inwestycyjne
  • marketing
  • formularz google maps
  • strategia product launch
  • media społecznościowe
  • odsetki
  • filmy wideo
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising