Pisanie e-booków – podstawowe zasady
Pisanie e-booków – podstawowe zasady
Pisanie e-booków to bardzo dobry sposób na biznes. Po pierwsze, napisanego przez siebie e-booka można sprzedać i to całkiem korzystnie. Po drugie, e-book to świetne narzędzie marketingowe, dzięki któremu sprzedaje się coś innego. Tak czy inaczej, e-booki generują zyski. Autor e-booka buduje swój wizerunek jako eksperta w jakiejś dziedzinie, co przekłada się na wzrost zaufania do jego firmy, ruch na stronie i oczywiście wzrost sprzedaży. Podstawowe informacje na temat pisania e-booków znajdziesz w tym artykule.
Jak wybrać temat?
Pisać można o wielu sprawach. Najpierw trzeba ustalić, które tematy są dla ciebie atrakcyjne, bo się na nich zwyczajnie znasz. Nie muszą to być zagadnienia, z którymi masz do czynienia w pracy albo poznałeś w czasie formalnej edukacji. Bardziej interesujące mogą okazać się pasje, tym bardziej, że pisząc o nich, możesz odwołać się do własnego doświadczenia, a to jest bezcenne.
Co słychać u konkurencji?
Wybrałeś temat swojego e-booka. Teraz trzeba sprawdzić, czy jesteś konkurencyjny, czy może na ten sam lub podobny temat napisano już tyle, że szanse twojego tekstu na zdobycie klienta przedstawiają się marnie. Odpowiedzi możesz szukać w wyszukiwarce internetowej Google czy w najbardziej znanych księgarniach. Na koniec sprawdź jeszcze, czy temat nie jest zbyt niszowy – jeśli zainteresuje się nim wąskie grono osób, sprzedaż będzie niewielka. Pomocne mogą być fora internetowe związane z wybranym przez ciebie tematem.
Jakiej informacji szukają klienci?
Na pewno aktualnej, rzetelnej i niedostępnej gdzie indziej. Jeśli uda ci się odkryć taką niszę, prawdopodobnie odniesiesz sukces. Musisz jeszcze postarać się, by przekazywane informacje były wyczerpujące, a jednocześnie podane w sposób zwięzły i konkretny. Nie lej wody, skup się na faktach i pisz zrozumiale.
Jakim językiem pisać?
Język powinien być staranny, nie ma mowy o rażących błędach gramatycznych. Błędy ortograficzne także dyskwalifikują autora. Pamiętaj, że korekta w Wordzie może cię zawieść, bo niektóre wyrazy mają różne wersje zapisu w zależności od znaczenia („każe” i „karze” to jednak nie to samo). Styl wypowiedzi trzeba dostosować do oczekiwań odbiorców. Jeśli odrobiłeś pracę domową, to znasz swój target i wiesz, do kogo się zwracasz. W zależności od wieku, płci, wykształcenia czy przynależności kulturowej oczekiwania będą różne.
Jak sformatować tekst?
Tekst powinien być przejrzysty i czytelny. Obowiązkowo trzeba go podzielić na mniejsze fragmenty, akapity i ewentualnie rozdziały. Nie można pominąć spisu treści i strony tytułowej, która może zawierać jakąś grafikę.
Tytuł się liczy
O dobry tytuł wcale nie jest łatwo. Nie może być banalny, ale jednocześnie ma precyzyjnie informować, o czym jest e-book. Powinien być krótki, ale nie na tyle, by stał się niekomunikatywny. Warto stworzyć kilka wersji tytułu i po zastanowieniu się wybrać najlepszy. Nie należy się spieszyć, często już sam tytuł decyduje o zainteresowaniu czytelnika.