Zakumaj.pl

Jak prosto dodać firmę do Google Maps?

Jak prosto dodać firmę do Google Maps?

Google Maps to jeden z najwygodniejszych sposobów odnajdywania drogi, jak również lokalizowania różnych miejsc. Z roku na rok korzysta z niego coraz więcej osób, które doceniają nie tylko aktualizacje map – posiadających szczegółowe informacje o drodze i remontach na drodze – ale również możliwość podglądu ulicy w tamach „Street view”. Jeżeli jesteś przedsiębiorcą prowadzącym własną firmę, skorzystaj z możliwości, jakie daje Google Maps i dodaj ją do bazy danych, żeby klienci łatwiej ją odnaleźli.

  • Pierwszy krok

    Pierwszy krok

    Na początku należy wejść na stronę główną z mapami Google, czyli http://maps.google.pl. Po załadowaniu się strony spojrzeć w lewy górny róg. Jest tam odnośnik o nazwie „Umieść swoją firmę w serwisie Google Maps” – kliknij na ten odnośnik. Gdy firma nie jest jeszcze w serwisie, należy wybrać opcję „Dodaj nową firmę”.

  • Drugi krok

    Drugi krok

    Po wybraniu odpowiedniej opcji pojawi się formularz, w którym należy umieścić nazwę firmy, jej adres, a także profil firmy, opis, typ działalności oraz inne niezbędne dane. Podczas uzupełniania kolejnych pól w formularzu wizytówka firmy widoczna po lewej stronie będzie ulegała zmianom. Gdy wypełnione zostaną wszystkie puste pola, można nacisnąć przycisk „Następne”.

  • Trzeci krok

    Trzeci krok

    Po wciśnięciu opcji „Następne” pojawi się następna część formularza, w której trzeba podać kolejne dane, czyli godziny pracy firmy, formy kontaktu z klientami – e-mail, telefon – dostępne opcje płatności, jak i umieszczenie zdjęć. Google dla wygody firmy i klienta oferuje umieszczenie na stronie maksymalnie 10 zdjęć oraz maksymalnie 5 plików wideo. Warto zadbać o wypełnienie wszystkich pól, gdyż im bardziej dokładny jest opis, tym łatwiejsza do znalezienia jest sama firma, a to może wpłynąć na jej popularność wśród klientów – nowych i starych.

  • Czwarty krok

    Czwarty krok

    Po wypełnieniu pól można nacisnąć przycisk „prześlij”, a następnie zająć się weryfikacją konta. Weryfikacja może przebiegać zarówno telefonicznie, jak i mailowo, w zależności od wyboru. W przypadku pierwszej opcji, wystarczy potwierdzić otrzymany link aktywacyjny, natomiast w przypadku drugiej trzeba odczekać kilka sekund, odebrać telefon i zanotować otrzymany PIN. Po wprowadzeniu go, weryfikacja będzie dokonana i firma będzie widoczna w Google Maps dla wszystkich zainteresowanych.