Zakumaj.pl

W jaki sposób wypromować produkt?

W jaki sposób wypromować produkt?

Wprowadzenie nowego produktu na rynek przez twoją firmę to ogromny sukces, ale aby przełożył się on na konkretne zyski, należy jeszcze ten produkt wypromować. Zanim zacznie się kampania promocyjna, trzeba wykonać badania rynku i ustalić, którzy klienci mogą być zainteresowani tą nowością, aby odpowiednio ukierunkować swoje działania. Metod promowania produktu jest bardzo wiele, zarówno tradycyjnych, jak i wykorzystujących nowe technologie. W zależności od tego, do kogo adresujemy działania marketingowe, dobieramy odpowiednią metodę. W jaki sposób można wypromować produkt, dowiesz się z tego artykułu.

  • Wykorzystaj środowisko lokalne

    Wykorzystaj środowisko lokalne

    Poinformowanie środowiska, w którym działa firma, o jej nowej ofercie, ma ogromne znaczenie, zwłaszcza w branży usług. Zamieszczenie reklamy w lokalnej prasie to prosty i skuteczny sposób. Jeśli do tej samej gazety wyślemy odpowiednio zredagowaną informację prasową, w przypadku jej publikacji mamy szansę nie tylko poinformować o naszym osiągnięciu, ale zwyczajnie zaoszczędzić środki, które możemy przeznaczyć na inną formę kampanii. Można na przykład pomyśleć o plakatach reklamowych albo ulotkach.

  • Wykorzystaj media społecznościowe

    Za pośrednictwem mediów społecznościowych, na przykład Facebooka, można dotrzeć do bardzo wielu ludzi. To jest ważne, jeśli chcemy wyjść z produktem poza środowisko lokalne. Przede wszystkim tworzymy na FB fanpage. Skupi on na początku osoby, które już znają firmę. Nowych fanów możemy pozyskać dzięki reklamom Facebook Ads. Część z nich powinna zachęcać do odwiedzenia strony internetowej, gdzie prezentujemy naszą ofertę, a część do polubienia fanpage’a. Profil trzeba regularnie aktualizować, by zachęcić do jego odwiedzania.

  • Reklamy na YouTube

    Z portalu YT korzysta zdecydowana większość internautów. YouTube stał się potężnym medium, gdzie nie tylko można umieścić materiały wideo na temat swojego produktu, ale także go zareklamować. Co jest bardzo ważne, reklamy nie będą wyświetlać się przypadkowo, lecz trafiać do wybranej grupy docelowej.

  • Materiały wideo

    Materiały wideo umieszczone na portalu YT oraz na firmowej stronie internetowej zwiększają zainteresowanie produktem, zwłaszcza jeśli głównym kanałem dystrybucji są sklepy internetowe. Na filmie można dokładnie obejrzeć produkt i zobaczyć, jak działa. To zachęta dla osób, którym nie wystarczają zdjęcia umieszczone w ofercie. Dużym zainteresowaniem cieszą się także wykorzystujące dany produkt filmy instruktażowe oraz testy produktu.

  • Strategia Product Launch

    Niektóre produkty, na przykład bardzo drogie, trudno sprzedać, wykorzystując zwykłe metody. Klient wejdzie przypuśćmy na stronę z ofertą, obejrzy, nawet się zachwyci, ale w danym momencie kupić nie chce lub nie może. I cóż dalej? Na ogół nie wraca. Rozwiązaniem jest strategia Product Launch. Polega ona na tym, że o produkcie jest głośno w mediach społecznościowych i na blogach, zanim trafi on na rynek. A kiedy już się pojawi, dzięki starannie przeprowadzonej kampanii wzbudza ogromne zainteresowanie.