Zakumaj.pl

Jak skutecznie wzmocnić nogi przed nadejściem zimy?

Jak skutecznie wzmocnić nogi przed nadejściem zimy?

Już niedługo rozpocznie się sezon na sporty zimowe, które wymagają zazwyczaj dużego wysiłku ze strony nóg. Jazda na nartach, snowboard oraz inne zimowe atrakcje wymagają poruszania przede wszystkim dolnymi partiami ciała. W związku z tym, jeśli planuje się uprawianie takich dyscyplin, trzeba pamiętać o wzmocnieniu nóg. Trzy miesiące wakacji można przeznaczyć na zwiększenie siły kończyn dolnych poprzez odpowiednie ćwiczenia.

  • Wypady nóg

    Wypady nóg

    Do wzmocnienia mięśni nóg wcale nie są potrzebne bardzo skomplikowane ćwiczenia. Wystarczą te, które znają wszyscy, lecz wykonywane regularne. Jednym z najlepszych są wypady, które do działania angażują nie jeden, nie dwa, ale wszystkie mięśnie nóg oraz górnych partii ciała.Aby wykonać wypady, trzeba zrobić miejsce wokół siebie, żeby nie uderzyć niczym w żadną rzecz znajdującą się w pobliżu. Następnie należy zrobić duży krok do przodu, np. prawą nogą i jednocześnie ugiąć oba kolana, cały czas zachowując równowagę. Ręce mogą zwisać wzdłuż ciała, jednak można je również oprzeć na biodrach. Pozostać w takiej pozycji przez 30 sekund i wrócić do wyjściowej. Powtarzać 10 razy na każdą nogę.

  • Przysiady dla nóg

    Przysiady dla nóg

    Najlepiej znanymi ćwiczeniami na nogi są przysiady, które istotnie warto robić, żeby je wzmocnić. Przed zrobieniem przysiadów należy przejść do pozycji wyjściowej, czyli stanąć w lekkim rozkroku – stopy i ramiona powinny znajdować się na tej samej linii. Z pozycji wyjściowej zacząć uginać kolana, aż do momentu, w którym uda znajdą się równolegle do podłogi. Wytrzymać w takiej pozycji 5 sekund, podpierając się następnie rękami o podłogę. Po podparciu odbić się przy pomocy dłoni, robiąc wyskok do góry. Takie ćwiczenie powtórzyć 8 razy.Poza tak urozmaiconymi przysiadami, można także wykonać zwykłe przysiady z podparciem, np. o ścianę lub z obciążeniem w postaci trzymanych w ręku hantli.

  • Podnoszenie ciężarków

    Podnoszenie ciężarków

    Nogom dobrze robi podnoszenie ciężarów, dzięki któremu zarówno łydki, jak i uda stają się silniejsze i lepiej działają podczas uprawiania sportu. W przypadku wykonywania takiego ćwiczenia najlepiej sprawdza się ławeczka, na której można się położyć, oraz zamontowane na jej końcu obciążenie. Stanowi to dobre rozwiązanie dla osób cierpiących na bóle kręgosłupa albo po urazie kręgosłupa. Pracuje się wtedy nogami, podnosząc dowolne obciążenie – na początku mniejsze, z czasem większe. Takie ćwiczenie można zrobić także w warunkach domowych, choć z lżejszym obciążeniem. Wystarczy położyć na łydkach coś cięższego i unosić nogi 10 – 15 razy.

  • Ćwiczenia na siłowni

    Ćwiczenia na siłowni

    Wzmacniać nogi można też na siłowni dzięki specjalnym urządzeniom do ćwiczeń. Z pewnością wspomaga to proces wzmacniania i rozbudowy mięśni, jednak znacznie lepsze są zwykłe ćwiczenia, wykonywane tylko przy użyciu własnej siły, ponieważ dają znacznie lepsze efekty.