Advertising
Zakumaj.pl

Kuracja siemieniem lnianym – wskazówki i porady

Opiekun artykułu: szatemarta
Kuracja siemieniem lnianym – wskazówki i porady

Kuracja siemieniem lnianym – wskazówki i porady

Która z nas nie chciałaby poprawić swojego wyglądu oraz samopoczucia tanim, acz sprawdzonym i nieszkodliwym sposobem? W tym celu szukamy różnych dietetycznych sztuczek, chodzimy do apteki po suplementy diety, kupujemy w drogeriach kosmetyki ujędrniające, balsamy, peelingi, kremy. Mało Pań spodziewa się, iż rozwiązania należy szukać w każdym większym sklepie, gdzie można kupić duże opakowani siemienia lnianego. A właśnie po nie powinnyśmy się udać. Kuracja tymi ziarenkami da wspaniałe rezultaty już po kilku tygodniach stosowania. Zacznij już dziś, by za miesiąc móc się o tym przekonać.

Advertising
Advertising
  • Właściwości siemienia lnianego

    Właściwości siemienia lnianego

    Możesz zapytać, po co tak właściwie stosować siemię lniane? Czy na pewno jest ono takie zdrowe? Niegdyś nasze babki i prababki jadły siemię lniane niemal regularnie, podawano z nim różne potrawy, między innymi gotowane ziemniaki. Stosowano je jednak również w medycynie naturalnej i warto zdać sobie sprawę z jego cudownych właściwości również teraz. Po pierwsze, te nasionka lnu obniżają poziom złego cholesterolu oraz regulują pracę jelit, dlatego tak chętnie stosowane są przy zaparciach oraz przez osoby, które są na diecie oczyszczającej lub odchudzającej. Powinno ono być również stosowane przez osoby, które mają duże problemy z gardłem i potrzebują jego nawilżenia lub lekarstwa na kaszel. Siemię sprawdza się tutaj doskonale. Po trzecie zaś, to bardzo ważny preparat w walce o piękniejsze włosy, cerę oraz paznokcie. Po miesięcznej kuracji nim, zauważysz na głowie więcej baby hair, a także twoje paznokcie będą twardsze, a cera bardziej promienna. To wszystko dlatego, iż siemię pozytywnie wpływa na regulację hormonów.

  • Mielone czy całe?

    Bardzo często w sklepach oraz aptekach możemy spotkać się ze zmielonym siemieniem lnianym. Taka postać nasionek z pewnością ułatwia ich stosowanie, jednak powinniśmy wybierać te w całości i mielić je zaraz przed użyciem. Wówczas nie dochodzi do ulatniania kwasów Omega-3. Jeśli jednak wygodniej jest ci spożywać siemię lniane sproszkowane, to śmiało możesz to robić – nie traci ono przecież wszystkich swoich właściwości.

  • Kuracja wewnętrzna

    Kuracja wewnętrzna

    Kurację siemieniem lnianym możemy przeprowadzać od wewnątrz i na zewnątrz, a najlepiej połączyć je razem. Najpierw zajmiemy się tą pierwszą.Dziennie możesz jeść około 2 – 3 łyżek siemienia lnianego i raczej nie przekraczaj tej ilości, gdyż ona w zupełności wystarczy. Siemię lniane w całości lub też wcześniej zmielone możesz dodawać do owsianki, do musli, do sałatek, a także do kaszy czy ryżu – ważne, żebyś przemyciła je w jakiejś formie do swojego codziennego jadłospisu. Pamiętaj, że siemię lniane nie ma praktycznie w ogóle smaku, więc na pewno nie zepsuje swoją obecnością żadnej potrawy. Drugą opcją, jest picie „kisielu” z siemienia lnianego. W tym celu musisz dwie łyżki siemienia zalać ciepłą, ale nie gorącą wodą (około 250 ml). Odczekaj godzinę, a następnie przecedź powstałą zawiesinę. Nie wygląda ona zbyt apetycznie, ale wystarczy dosłodzić ją miodem lub dorzucić jakieś owoce i bez problemu ją zjesz.

  • Kuracja zewnętrzna

    Drugim typem kuracji jest kuracja zewnętrzna na cerę oraz włosy. Maseczka z siemienia lnianego zadziała bardzo dobrze na nawilżenie oraz zregenerowanie zarówno skóry, jak i włosów właśnie. Aby ją przyrządzić, potrzebujesz szklanki wody oraz łyżki ziarenek. Gotuj siemię w wodzie przez około 15 minut, a potem odcedź i powstały „kisiel” połóż sobie na włosy lub twarz. Na włosach maseczkę trzymaj przez godzinę, a na twarzy przez 20 minut. Zabieg powtarzaj 1 – 2 razy w tygodniu.

Popularne tagi
  • przybywanie na wadze
  • jak polubić warzywa
  • radykalna dieta
  • kaloryczność produktu
  • napoje gazowane
  • brazylia
  • prawidłowa praca mózgu
  • jak zachować młody wygląd
  • zmiana jadłospisu
  • białko serwatkowe
  • woda z cytryną
  • źródła żelaza
  • zalety truskawek
  • falafel
  • wietnam
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising