Advertising
Zakumaj.pl

Sposoby na dobry sen w ciąży

Opiekun artykułu: centrix
Sposoby na dobry sen w ciąży

Sposoby na dobry sen w ciąży

Dobry sen ma duże znaczenie dla każdego człowieka. To właśnie dzięki temu, że przeznaczamy 1/3 doby na sen, jesteśmy zregenerowani, możemy stawić czoła kolejnym zadaniom, obowiązkom, kolejnym dniom w pracy czy opieką nad domem. Sen jest zaś szczególnie ważny dla kobiety w ciąży, która nie odpowiada już tylko za siebie, ale także za maleństwo, które nosi pod sercem. Musi się więc ona bardzo dobrze wysypiać. Niestety, bardzo często zdarza się tak, iż Panie w tym błogosławionym stanie skarżą się na bóle kręgosłupa albo bezsenność czy jeszcze inne dolegliwości, które sprawiają, że nie mogą spokojnie przespać całej nocy. Jak pomóc sobie w takiej sytuacji? Sprawdź koniecznie.

Advertising
Advertising
  • Odżywiaj się lekko

    Odżywiaj się lekko

    Z pewnością zdążyłaś już zauważyć, że odkąd jesteś w ciąży, o wiele częściej łapiesz się na tym, że męczy cię zgaga. To naturalne zjawisko, jednak jak dobrze wiesz sama, niezwykle uciążliwe, zwłaszcza kiedy pojawia się w nocy. Z tego też powodu musisz uważać na wszystkie produkty, które powodują zgagę, a są to najczęściej produkty wysoko przetworzone, bardzo słodkie oraz bardzo kwaśne, czyli zapewne te, na które masz właśnie ochotę. Żeby zapobiec nieprzyjemnemu paleniu w klatce piersiowej, które pojawia się właśnie wtedy, kiedy chcesz zasnąć, musisz zacząć odżywiać się zdrowo, wartościowo, ale lekko. Ta rada dotyczy zwłaszcza kolacji – nie objadaj się na około 3 – 4 godziny przed planowanym pójściem spać.

  • Dobra pozycja

    Dobra pozycja

    Kolejną ważną kwestią jest to, jak się ułożysz na łóżku. Bardzo często bowiem, zwłaszcza wtedy, kiedy brzuszek staje się coraz większy, możesz odczuwać duży ból kręgosłupa i zmęczenie nóg. Najlepiej więc jest ułożyć się na boku i to lewym, gdyż wówczas będzie lepiej twojemu organizmowi pracować (krew lepiej krąży, zgaga tak bardzo nie męczy). Z pewnością już nie raz w jakiej reklamie albo na filmie widziałaś tzw. poduszkę ciążową, nazywaną także kojcem. Jest ona bardzo wygodna i ułatwia zasypianie Paniom, które mają z tym problemy.

  • Pij melisę

    Choć raczej przed użyciem każdego środka, nawet tego babcinego i ziołowego, powinnaś skonsultować się na wszelki wypadek z lekarzem, to melisa uznawana jest za ziele w ciąży bezpieczne (rzecz jasna, możesz się upewnić o tym u lekarza). Twoja bezsenność może wynikać bowiem z rozdrażnienia, huśtawki nastrojów oraz z niepokojów i wątpliwości, które dotykają większość kobiet zwłaszcza tuż przed snem, kiedy zostają sam na sam z własnymi myślami. Melisa wypita na kilka chwil przed planowanym pójściem do łóżka naprawdę może ci pomóc.

  • Ćwicz!

    Ćwicz!

    Choć dla większości kobiet wykonywanie ćwiczeń w ciąży wydaje się być niezbyt dobrym pomysłem, to jednak wcale tak nie jest. Panie, u których już nawet widać bardzo zaokrąglony brzuszek, nadal mogą się ruszać. Rzecz jasna, nie możesz wykonywać intensywnych ćwiczeń siłowych oraz cardio, ale są specjalne ćwiczenia, które można wykonać w ciąży, oczywiście po uprzedniej konsultacji z lekarzem. Mogą to być proste ćwiczenia oparte na rozciąganiu oraz kontrolowaniu oddechu. Jeśli nie ma żadnych przeciwwskazań, możesz także udać się na krótki spacer. Jeśli jednak ciąża jest już bardzo zaawansowana, to nie wychodź na spacer sama, a weź ze sobą mamę czy swojego partnera.

Popularne tagi
  • leki dla ciężarnych
  • ćwiczenia fizyczne w ciąży
  • przeziębienie w ciąży
  • jabłko
  • układ immunologiczny
  • suszona malina
  • sposób na refluks w ciąży
  • problemy układy pokarmowego
  • mała czarna
  • początek ciąży
  • apteka
  • kwasy żołądkowe
  • zakazane potrawy
  • ojciec
  • chrzan
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising