Advertising
Zakumaj.pl

Jak kontrolować emocje, zarządzając zasobami ludzkimi?

Opiekun artykułu: rikoretka
Jak kontrolować emocje, zarządzając zasobami ludzkimi?

Jak kontrolować emocje, zarządzając zasobami ludzkimi?

Emocje, jak wiadomo, nie są dobrym doradcą w żadnej sytuacji. Niemniej jednak towarzyszą nam na każdym kroku, a więc trudno nie nauczyć się nad nimi panować, szczególnie w kryzysowych momentach. Manager, który ma pod swoją opieką zespół składający się z członków o różnych przekonaniach, potrzebach, światopoglądach i opiniach na temat struktury organizacyjnej, którą tworzą, wie najlepiej, o czym mowa. Emocje i to często te negatywne podążają niestety krok w krok za nim. Jak więc zrobić z nich użytek?

Advertising
Advertising
  • Kontrola emocji

    Na czym w zasadzie polega kontrolowanie emocji, wie każdy z nas, gdy jest zmuszony zachować twarz w trudnej sytuacji. W pracy managera wygląda to jednak nieco inaczej, gdyż od niego pokerowa twarz wymagana jest nieustannie. Na tym etapie najważniejsze staje się rozróżnienie kontroli emocji od ich tłumienia. To drugie, niestety, rodzi z reguły napięcie, które powodować może nieprzewidywalne skutki. Oceniając więc, czym jest kontrolowanie emocji, można stwierdzić, że jest ono konstruktywnym rozwiązaniem, jeśli człowiek umiejętnie się z nimi obejdzie. Bo lepiej jest mówić o emocjach, niż nimi wybuchać w postaci słów.

  • Mów o przyczynach

    Mów o przyczynach

    Trzymając się nadal wcześniejszego założenia, lepiej jest mówić o przyczynach swojego stanu, niż żeby kłębiące w głowie myśli dały upust w postaci negatywnego wybuchu gniewu, złości czy żalu. Przyczyny naszego negatywnego stanu emocjonalnego są bowiem początkiem kryzysowych sytuacji w wielu ważnych relacjach, w których nie powinny mieć miejsca. Manager nie powinien bowiem krzyczeć, bo ma już dość, szefowi nie wypada zniżać się do poziomu swoich negatywnych emocji, ubliżać, a zatrudniony nie powinien niesionej na swoich barkach niesprawiedliwości wykrzykiwać „górze”. Dlatego mówienie o przyczynach naszego stanu emocjonalnego i nazywanie go po imieniu jest pierwszym krokiem do wielu sukcesów.

  • Tego, co powiesz, nie cofniesz

    Tego, co powiesz, nie cofniesz

    Zanim więc cokolwiek powiesz, wiedząc, że działasz pod wpływem silnych emocji, zastanów się. Jedna chwila zastanowienia może być dla ciebie warta dużo więcej, niżby ci się wydawało. Umiejętność tę nabędziesz jednak jedynie wówczas, gdy zaczniesz wdrażać ją systematycznie we wszystkie swoje relacje. I nie wolno ci mieć świadomości, że tu ci wolno, a tam nie. Kultura obowiązuje bowiem wszędzie, tam gdzie jej nie ma, dużo trudniej jest osiągać zamierzone cele, rozwiązywać problemy, łagodzić konflikty i iść prosto po ścieżce kariery.

Popularne tagi
  • konflikt destrukcyjny
  • wspieranie pracowników
  • zarządzanie
  • jak rozwiązywać konflikty
  • system wynagradzania
  • jak powinna wyglądać rekrutacja pracowników
  • przełożony
  • gestykulacja
  • słuchanie
  • zarządzanie działem sprzedaży
  • stereotypy
  • tabu językowe
  • gesty
  • konflikt
  • aktywność fizyczna
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising