Advertising
Zakumaj.pl

Jak poprawnie zredagować informację prasową?

Opiekun artykułu: damianp
Jak poprawnie zredagować informację prasową?

Jak poprawnie zredagować informację prasową?

Aby poinformować o nowym produkcie albo ważnym wydarzeniu związanym z firmą, przekazuje się do mediów informację prasową. Interesująca notatka ma szansę zostać wykorzystana i ukaże się w prasie ona lub napisany na jej podstawie artykuł. Trzeba jednak pamiętać, że do mediów dociera bardzo wiele informacji prasowych i aby właśnie nasza została wybrana, trzeba w nią włożyć sporo pracy. Jak poprawnie zredagować informację prasową, dowiesz się z tego artykułu.

Advertising
Advertising
  • Pierwsze dziesięć słów

    Dziennikarz, który ma przed sobą stos informacji prasowych, nie będzie zgłębiał dokładnie treści ich wszystkich zwyczajnie z braku czasu. Jest tylko jeden sposób, aby przeczytana została właśnie nasza notatka. Należy zredagować odpowiedni tytuł. Powinien on być krótki (maksymalnie do 12 słów) i precyzyjnie odzwierciedlać treść notatki. Trafny tytuł to szansa na publikację naszej informacji.

  • Lead

    Lead, czyli po prostu wstęp, to pierwszy i najważniejszy akapit naszej notatki. Powinien składać się z dwóch – trzech zdań, łącznie do 30 słów i zawierać najistotniejsze informacje. Nie wszyscy zapoznają się z dalszą częścią notatki, dlatego lead jest jakby streszczeniem całości. Bardzo możliwe, że tylko ta część zostanie wydrukowana.

  • Sztuka zwięzłości

    Pierwszy akapit zawiera najważniejsze treści, które mają zwrócić na siebie uwagę, i rozwija myśl zawartą w tytule. Tu powinny się znaleźć odpowiedzi na pytania: „kto? ”, „co? ”, „gdzie? ”, „kiedy? ”, „jak? ”, i „dlaczego?”. Należy je zawrzeć w bardzo krótkim tekście, którego redagowanie wymaga staranności i precyzji.

  • Rozwinięcie

    Najważniejsze informacje zostały już w skrócie przekazane. W rozwinięciu należy ukazać, jakie będą efekty lub jakie są oczekiwania związane z działaniami przedstawionymi wcześniej. Koniecznie trzeba uzasadnić, dlaczego są one istotne i podkreślić związane z nimi korzyści. Informacje muszą być rzetelne, powołując się na konkretne dane należy podać źródło.

  • Jak zredagować informację prasową?

    Akapity powinny być krótkie (dwa – trzy zdania), a cały tekst powinien się mieścić na stronie A4 i mieć do 350 słów. Tekst piszemy w trzeciej osobie. Nie używamy wielkich liter w nazwach stanowisk (prezes, dyrektor). Cytaty umieszczamy w cudzysłowie, wyróżnione fragmenty tekstu formatujemy kursywą (nie używamy podkreśleń). Zdecydowanie należy unikać wykrzykników.

  • Czego nie można pominąć?

    Informacja prasowa nie może być anonimowa, należy ją opatrzyć imieniem i nazwiskiem autora. Powinna również być datowana. Na końcu powinny znaleźć się dane kontaktowe (imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail) osoby, która w razie zainteresowania udzieli dziennikarzom dodatkowych informacji. Do informacji prasowej dołącza się także kilkuzdaniowy opis działalności firmy w postaci stopki redakcyjnej.

Popularne tagi
  • wideo
  • projekt logo
  • kolorystyka firmy
  • prezentacja
  • artykuły reklamowe
  • jak napisać e-booka
  • słowa kluczowe
  • skuteczna prezentacja
  • biznes w internecie
  • lead
  • grupa docelowa
  • witryna internetowa
  • filmy
  • jak reklamować stronę www
  • czcionka
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising