Advertising
Zakumaj.pl

Jak zrobić skuteczną prezentację produktu?

Opiekun artykułu: szyszyl
Jak zrobić skuteczną prezentację produktu?

Jak zrobić skuteczną prezentację produktu?

Wchodząc na rynek z nową firmą oraz z nowymi produktami, zawsze musimy postarać się je w jakiś sposób wypromować, zdobyć dodatkowe fundusze, reklamodawców, sponsorów – wszystko zależy od profilu naszej działalności. Jedną z najbardziej skutecznych form takiej promocyjnej agitacji są oczywiście spotkania typu face to face z uściśnięciem dłoni, rozmową biznesową, podpisanymi ustaleniami. Na takim spotkaniu, jeśli bardzo zależy ci, by uzyskać coś od drugiej osoby czy przedsiębiorstwa, najlepiej jest zrobić prezentację. Jak ją przygotować i jak podczas niej dobrze oraz profesjonalnie wypaść? Ten artykuł ci w tym na pewno pomoże. Powodzenia!

Advertising
Advertising
  • Poznaj dobrze produkt

    Najważniejszą rzeczą, którą po prostu musisz zrobić, jest poznać dobrze produkt. Nie można bowiem reklamować czegoś, na czym się nie znasz. Jeśli będziesz odpowiednio dobrze przygotowany, to nie zaskoczy cię żadne pytanie ze strony osób słuchających twojego wystąpienia. Jako prelegent masz więc obowiązek wiedzieć wszystko na temat produktu – znać jego cenę, koszt produkcji, strategię reklamy i tak dalej.

  • Dostosuj prezentację do odbiorców

    Dostosuj prezentację do odbiorców

    Musisz także pamiętać, iż nie ma jednej, dobrej droi zrobienia prezentacji, która byłaby uniwersalna i trafiła dosłownie do wszystkich. Dużo bowiem zależy od tego, kto będzie cię słuchał i co będziesz chciał od tej osoby/firmy uzyskać. Jeśli zależy ci na dofinansowaniu czy kredycie, to ekonomisty nie zwiedziesz żartami i kolorowymi slajdami. Wręcz przeciwnie, musisz być bardzo dobrze merytorycznie przygotowany, mieć w zanadrzu wszelkie szacunkowe obliczenia, prognozy na najbliższe miesiące i plany strategii. Jeśli jednak chcesz pozyskać sponsorów, to musisz trafić do nich czymś więcej niż skomplikowanymi i nudnymi tabelkami oraz wykresami. Bądź zabawny, charyzmatyczny, wyciągaj przykłady z ich branży, pokaż ciekawą propozycję reklamy, zaproponuj im coś od siebie.

  • Prezentacja multimedialna

    Prezentacja multimedialna

    Bez względu na to, do jakiego grona będziesz przemawiał, koniecznie poświęć trochę czasu na przygotowanie multimedialnej prezentacji. Obecnie to absolutna podstawa. Jeśli nie jesteś za pan brat z komputerami oraz programami graficznymi, to najlepszym rozwiązaniem będzie dla ciebie prosty w obsłudze i bardzo intuicyjny PowerPoint. Ma on na tyle rozwinięte narzędzia, że na pewno wystarczą ci one do zrobienia naprawdę dobrej prezentacji. Pamiętaj tylko, że jeśli wklejasz do niej jakiekolwiek cytaty, cudze wyniki badań, ilustracje oraz fotografie, to zobligowany jesteś do podania źródła. To bardzo ważne i trzeba tego przestrzegać, jeśli chce się być odbieranym profesjonalnie.

  • Poćwicz

    Dobrym pomysłem jest również poćwiczenie przed wielkim dniem. Pamiętaj, że trening czyni mistrza, więc z całą pewnością przyda ci się on, żeby poczuć się swobodniej oraz pewniej. Możesz poprosić twojego bliskiego znajomego, partnerkę czy też krewnego, aby wysłuchali twojej prezentacji i pomogli ci ją udoskonalić. Poproś ich również, aby po skończeniu przemówienia zadali ci kilka pytań, które według nich mogłyby paść. Dzięki ich pomocy z pewnością dasz sobie doskonale radę.

Popularne tagi
  • pozycjonowanie strony
  • frazy kluczowe
  • media
  • strona www
  • ekspert
  • barwa głosu
  • reklama
  • głos
  • tytuł
  • mówca
  • banner
  • reklama w internecie
  • reklama w mediach
  • czcionka
  • wyszukiwarka
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising