Zakumaj.pl

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym na walentynki?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym na walentynki?

Kiedy na początku lutego przejdziesz się po ulicy, na pewno w każdej witrynie sklepu, salonu odzieżowego, księgarni, a nawet apteki zobaczysz setki czerwonych serduszek oraz zdjęć zakochanych par. Nawet, gdybyś o tym nie pamiętał, to idą walentynki – nie da się tego przeoczyć. To doskonały okres, aby podkręcić sobie sprzedaż, zwłaszcza jeśli twój asortyment mógłby być potencjalnie atrakcyjny dla klientów, którzy chcą kupić coś w walentynki. Jeśli wydaje ci się, że szansę na zwiększone obroty mają tylko te osoby, które prowadzą stacjonarne sklepy, to jesteś w błędzie. Za chwilę pokażę ci, co możesz zrobić.

  • Zmasowana kampania reklamowa

    Zmasowana kampania reklamowa

    Wydaje ci się, że skoro prowadzisz internetową kwiaciarnię lub sklep z romantycznymi upominkami, to nie musisz nic robić, bo i tak będziesz miał zwiększoną sprzedać? Masz rację, ale tylko po części. Nie przybędzie ci wielu nowych klientów, jeśli nie wybijesz się na rynku. Musisz już w styczniu zacząć prowadzić wzmożoną kampanię reklamową. Tylko dzięki niej staniesz się widoczny i będziesz miał szansę, że klient wybierze ciebie, a nie twojego konkurenta.

  • Gratisy

    Zdecydowanie gorzej mają ci przedsiębiorcy, których oferta nijak nie jest związana z upominkami, kwiatami oraz innymi rzeczami, które mogłyby cieszyć się zainteresowaniem podczas walentynek. Nie znaczy to jednak, że jest tragicznie i nic nie możesz zrobić, aby podkręcić sprzedaż. Możesz zaoferować swoim konsumentom gratisy. Powiedzmy, że do każdego zamówienia powyżej 100 złotych będziesz dodawać gratis w postaci kartki walentynkowej. Rzecz jasna, nie może to być zwykła pocztówka, a prawdziwa, pięknie wykonana kartka. Możesz także dogadać się z jakąś kwiaciarnią i oferować bony zniżkowe na usługi walentynkowe.

  • Konkursy

    Dobrym pomysłem jest także zorganizowanie konkursu. Musisz to jednak zrobić odpowiednio wcześniej, na przykład od połowy stycznia. Nagroda musi być na tyle atrakcyjna, aby klient wybrał właśnie twój sklep z całego morza konkurencji. Co to może być? Na przykład kolacja dla dwojga przy świecach, jednodniowy pobyt w SPA, karnet biletów na maraton pokazów filmowych w kinie. W zależności od wartości nagrody, trzeba ustalić próg wielkości zakupów. Na przykład jeśli oferujesz rozdanie 10 podwójnych zaproszeń na seans walentynkowy, to niech mogą wziąć w nim udział wszystkie osoby, które złożą zamówienie w twoim sklepie powyżej 100 złotych. A jeśli będzie to pobyt w SPA, to niech progiem będzie na przykład 200 złotych.

  • Słowa kluczowe

    Słowa kluczowe

    Pamiętaj również, by sprawić, aby strona twojego sklepu była bardziej atrakcyjna dla wyszukiwarek. W tym celu twórz na niej artykuły czy wpisy ze słowami kluczowymi takimi jak: prezent na walentynki dla niej, prezent na walentynki dla niego, tani prezent na walentynki, oryginalny prezent na walentynki. Użyj kilkukrotnie jednego słowa kluczowego w jednym tekście.