Advertising
Zakumaj.pl

Jak przygotować prawdziwe kakao?

Opiekun artykułu: marekk
Jak przygotować prawdziwe kakao?

Jak przygotować prawdziwe kakao?

Filiżanka doskonałego kakao wieczorem lub nawet o poranku to sama przyjemność. Jednak każde kakao może smakować inaczej, a napoje instant niekoniecznie sprawiają oczekiwaną przyjemność. Znacznie lepiej smakuje kakao przyrządzone według starszej receptury, zanim nastała era kakao instant, które zaczęło być słodkie, lecz niekoniecznie smacznie. W poniższym artykule przedstawiamy przepis sprawdzony przez przynajmniej kilka pokoleń.

Advertising
Advertising
  • Potrzebne składniki

    Potrzebne składniki

    Aby przygotować smaczne kakao, potrzeba tylko kilku elementów. Należą do nich przede wszystkim:
    * 1 – 1,5 szklanki mleka,
    * 1,5 łyżeczki kakao naturalnego (np. Wedel),
    * 1/2 łyżeczki cukru,
    * 1/4 łyżeczki cynamonu (opcjonalnie).
    Do popijania kakao będzie potrzebny jeszcze ulubiony kubek. Cynamon, jeżeli nie lubi się jego smaku, można zamienić na cukier waniliowy albo całkowicie zrezygnować z dodatku.

  • Krok pierwszy

    Krok pierwszy

    Z przygotowanego mleka odlać 0,5 szklanki, a resztę przelać do rondelka. Jeżeli ma się możliwość zakupienia mleko w butelce, najlepiej to zrobić, kakao będzie smakować lepiej, ponieważ mleko w butelce jest poddane mniejszej obróbce.

  • Krok drugi

    Krok drugi

    Gdy mleko zacznie parować – ale nie wrzeć – dodać mleko z kakao. Wymieszać. Wsypać cukier, cukier waniliowy albo cynamon i mieszać, póki cukier nie ulegnie rozpuszczeniu.

    Kakao nie powinno się zagotować, jednak musi być bardzo mocno ciepłe, w przeciwnym razie straci się nieco z przyjemności picia.

  • Krok trzeci

    Krok trzeci

    Gotowe kakao przelać do ulubionego kubka i popijać od razu. Jeżeli jest ono elementem śniadania, będzie dobrze pasowało do kanapek z dżemem, miodem albo z samym masłem, natomiast jako podwieczorek dobrze komponuje się z ciastkami owsianymi.

Popularne tagi
  • krem nawilżający
  • poprawne przechowywanie bananów
  • przyprawa korzenna
  • czerstwe pieczywo
  • posiłek niskokaloryczny
  • spalanie kalorii
  • sok z gruszek
  • kawa
  • oszczędzanie
  • konserwanty
  • utrata wagi
  • pieprz chili
  • zielone warzywa
  • kwas mlekowy
  • kuchnia azjatycka
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising