Advertising
Zakumaj.pl

Jak skutecznie zarządzać czasem w pracy?

Opiekun artykułu: decu
Jak skutecznie zarządzać czasem w pracy?

Jak skutecznie zarządzać czasem w pracy?

Skuteczne zarządzanie czasem to pierwszy i najważniejszy krok do podniesienia własnej wydajności w pracy. To naturalne, że niemalże każdy z nas chce być uznawany za dobrego, wartościowego dla firmy oraz wydajnego pracownika. Tylko wówczas możemy bowiem liczyć na awans, premię, podwyżkę czy inną motywacyjną nagrodę z całego wachlarzu nagród systemu motywacyjnego, które do dyspozycji mają przedsiębiorstwa. Skuteczne zarządzanie czasem pozwala nam także na spokojniejszą oraz przyjemniejszą pracę, gdyż zawsze wiemy, co zrobić i nie kręcimy się w kółko podczas wykonywania swoich obowiązków. Chcesz wiedzieć, jak podnieść swoją wydajność, efektywność i nauczyć się kierować własnym czasem? Ten poradnik na pewno ci w tym pomoże.

Advertising
Advertising
  • Kalendarz

    Terminarz czy też kalendarz to zdecydowanie podstawa skutecznego zarządzania czasem. Powinien mieć go każdy pracownik, któremu zależy na tym, by być wydajnym i dobrze zorganizowanym. W kalendarzu powinieneś zapisywać nie tylko wszystkie informacje dotyczące spotkań z klientami, ale także to, co danego dnia musisz zrobić. Najlepiej rzeczy do zrobienia planować w weekend lub też poprzedniego dnia i je zapisywać. Dzięki temu żadna z nich ci nie umknie, a jednocześnie w pracy będziesz doskonale wiedział, co po kolei powinieneś robić.

  • Aplikacje

    Współcześnie zdecydowana większość z nas posiada telefony, na które można ściągnąć aplikacje. Niestety, niektórzy uważają je za niepotrzebną zabawkę, gadżet, do którego się nie przyznają. Te osoby nie mają jednak racji. Istnieje co najmniej kilka wartych zauważenia aplikacji, które pozwolą nam lepiej gospodarować naszym czasem, zarówno zawodowym, jak i prywatnym. Możemy tam ustawić przypomnienia, zaplanować cały dzień, a także zapisać najważniejsze notatki. Jest to doskonałe uzupełnienie tradycyjnego kalendarza.

  • Korzystaj z przerw

    Korzystaj z przerw

    Niewątpliwie osoba wydajna to osoba wypoczęta. Nie daj się więc zaślepić pogoni za skończonym projektem czy kolejnym wykonanym telefonem – musisz odpoczywać. Jeśli przerwy wyznaczone są odgórnie, to po prostu z nich korzystaj. Jeśli nie, to sam je sobie ustaw tak, aby wpasowywały się w twój plan zarządzania czasem. Pamiętaj o tym, by na przerwie kompletnie uciec od pracy. Odejdź od biurka, przejdź się, zjedz kanapkę i wypij coś ciepłego. Bardzo ważne jest dotlenienie się i rozluźnienie całego ciała, by przygotowało się na kolejną porcję pracy.

  • Nie daj się rozproszyć

    Nie daj się rozproszyć

    Kolejną istotną kwestią, o której koniecznie powinieneś pamiętać, jeśli chcesz nauczyć się skutecznego zarządzania czasem, jest unikanie rozpraszania. A niestety, rozpraszanie czeka na nas praktycznie wszędzie pod postacią Internetu, telefonu komórkowego czy też koleżanki plotkarki. Kiedy masz czas wyznaczony na pracę, to pracuj. Kiedy na przerwę, to plotkuj, jeśli chcesz. Pamiętaj jednak, by nie mylić ze sobą tych dwóch porządków, gdyż wówczas cały plan zarządzania czasem po prostu się nie powiedzie. Nigdy podczas wykonywania swoich obowiązków zawodowych nie korzystaj z portali społecznościowych, nie przeglądaj śmiesznych filmików, zdjęć, zabawnych portali, nie pisz prywatnych e-mail i SMS-ów, nie graj w swoją ulubioną grę na telefonie.

Popularne tagi
  • etat
  • praca biurowa
  • praca grupowa
  • przyzwyczajenia
  • rozwój kariery
  • metabolizm
  • metoda 5 minut
  • bycie efektywnym w pracy
  • monolog
  • podryw
  • wydajność w pracy
  • suche oczy
  • korporacja
  • relaks dla oka
  • miejsce pracy
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising