Zakumaj.pl

Jak walczyć z kacem?

Jak walczyć z kacem?

Syndrom dnia następnego dotyka tysiące Polaków każdej soboty i niedzieli. Ból głowy, nudności i brak apetytu to rzeczywistość, z jaką musi się mierzyć wiele osób, które jeszcze dzień wcześniej szampańsko bawiły się wraz ze znajomymi na suto zakrapianej alkoholem imprezie. Aby zmniejszyć skalę pokuty, warto jej przeciwdziałać. Jak sprawić, by na następny dzień po imprezie czuć się dobrze i rześko?

  • Najedz się

    Przed planowanym piciem alkoholu przygotuj na to swój organizm. Najedz się sycącego jedzenia, bogatego w tłuszcze. Alkohol upłynnia błonę, więc musi mieć odpowiednią równowagę, jak wszystko w przyrodzie. Będąc odpowiednio najedzonym, twój organizm lepiej poradzi sobie ze spożyciem alkoholu oraz spowolni jego wchłanianie. Nie upijesz się zbyt szybko i będziesz miał okazję do tego, by trochę się pobawić. Jedz również podczas samego picia. Drobne przekąski i zakąszanie kabanosami czy ogórkiem, jest jak najbardziej wskazane. Weź również przed spożyciem alkoholu witaminę C dla uodpornienia.

  • Nie mieszaj

    Nie mieszaj

    Generalnie zasada jest taka, że czym ciemniejszy alkohol, tym bardziej boli na następny dzień głowa. Jeśli ciężko znosisz kaca, to zamiast whiskey weź czystą wódkę. Twój organizm lepiej to zniesie, a ty na następny dzień nie będziesz konał z bólu. Nie mieszaj też alkoholi ze sobą. Decydując się na jeden rodzaj, pij dany alkohol do końca imprezy. Jeśli już chcesz napić się kilku, to zacznij od najsłabszego i pnij się w górę. Nie dopijaj później piwa, gdyż znacznie pogorszysz sprawę. Wódkę popijaj sokiem lub jakimś napojem, lecz nigdy nie spożywaj do alkoholu napojów energetycznych. Zawierają one substancje, które w połączeniu z alkoholem mogą być zbyt ciężkie do zniesienia dla twojego serca i wątroby.

  • Ruszaj się

    Ruszaj się

    Najlepszym sposobem, by nie upić się zbyt szybko, jest dobra zabawa. Daj się ponieść rytmom muzyki i skuś się na dzikie pląsy. Będąc w ciągłym ruchu, lepiej zniesiesz obecność alkoholu w organizmie, a także zwolnisz nieco tempo jego spożywania. Podczas świetnej tanecznej zabawy nie będzie cię kusiło, by co minutę uzupełniać pusty kieliszek. Pamiętaj, że alkohol jest tylko dodatkiem do imprezy, a nie jej głównym elementem.

  • Popijaj wodę

    Popijaj wodę

    Po skończonej imprezie dobrze jest wziąć zimny prysznic. Nie daj się skusić gorącej kąpieli, gdyż „rozłoży” cię ona w jednej chwili. Możesz przez to zasnąć w wannie i najzwyczajniej się utopić. Popijaj też niewielkie dawki niegazowanej wody z dodatkiem cytryny, by nie odwodnić organizmu. Miej ją cały czas przy sobie i popijaj za każdym razem, gdy się przebudzisz. Nie pij zbyt dużej ilości naraz, bo może cię zemdlić.

  • Następny dzień

    Poranek dnia następnego to ten czas, gdy wszelkie efekty wczorajszego dnia wychodzą na jaw. Jeśli mimo wszystkich czynności, które podjąłeś wcześniej, nadal czujesz kaca, to wyobraź sobie, jak wielki musiałby być bez tego zabezpieczenia. Zjedz tłuste śniadanie i łyknij aspirynę. Idealnie zrobi ci również sok z ogórków, sok pomidorowy, mleko lub kwaszona kapusta. Sprawdź, co działa na ciebie najlepiej i stosuj to po kolejnych imprezach.