Zakumaj.pl

Jak się zregenerować po całonocnej imprezie?

Jak się zregenerować po całonocnej imprezie?

Całonocna impreza przydarzyła się w życiu każdej z nas. Wystarczy wspomnieć huczne wesela krewnych czy znajomych. Zazwyczaj jednaj bywa tak, że następnego dnia czujemy się co najmniej źle i nie jest to tylko zasługa alkoholu, ale także bólu mięśni spowodowanego tańcem czy bólu głowy wywołanego przez małą ilość snu. Jedyne, czego tego dnia pragniesz, to po prostu zregenerować się, wrócić do siebie i czuć się chociaż trochę lepiej. Jak to zrobić? Przeczytaj poniższy poradnik.

  • Przed pójściem spać

    Kiedy już wrócisz z imprezy do domu czy mieszkania, nie kładź się od razu do łóżka. To z pewnością będzie trudne zadanie, ale najpierw musisz zmusić się do dwóch czynności. Po pierwsze, udaj się do łazienki i zmyj z siebie dokładnie cały makijaż. Pamiętaj, że pełnym make-upie będzie ci się gorzej spało, a poza tym ucierpi na tym twoja cera, która i tak musiała znosić podkład, róż i cienie przez całą noc. Po drugie zaś, nie kładź się do łóżka w przepoconych ubraniach, ciasnej sukience oraz rajstopach. Zdejmij to wszystko z siebie i przebierz się pidżamę. Jeśli masz w pokoju rolety lub zasłony, to oczywiście zasłoń je, gdyż z pewnością zacznie świtać i światło dnia mogłoby cię obudzić. Teraz możesz spokojnie położyć się do łóżka.

  • Nastawiać budzik?

    Nastawiać budzik?

    Po całonocnym imprezowaniu z pewnością jedyne, na co masz ochotę, to długi i niczym nieprzerywany sen. Masz rację, sen dobrze ci zrobi, pod warunkiem że nie będzie on trwał 12 godzin. Jeśli chcesz się naprawdę zregenerować po tej imprezie, to nastaw sobie budzik na 7 – 8 godzin od momentu położenia się do łóżka. To z pewnością będą okolice 11 – 13, więc będziesz miała jeszcze całe pół dnia, aby dojść do siebie. To zdecydowanie lepsza opcja, niż spanie do 17 i przebudzenie się na kilka godzin przed tym, kiedy znowu trzeba będzie się kłaść.

  • Prysznic

    Prysznic

    Nie ma wątpliwości, że to, co musisz zrobić zaraz po przebudzeniu, to wziąć prysznic. Po pierwsze, będzie się domagało twoje ciało, po drugie otrzeźwi to też twój umysł. Pamiętaj jednak, aby wziąć prysznic, a nie długą i ciepłą kąpiel – ona rozleniwiłaby cię jeszcze bardziej. Po wyjściu z brodzika wklep w swoje ciało ulubiony balsam – to również pomoże ci poczuć się lepiej.

  • Śniadanie

    Śniadanie

    Nawet jeśli masz dużego kaca i odrzuca cię od jedzenia, to śniadanie (lunch ściślej rzecz ujmując, patrząc na porę jego spożywania) jest niezbędne do regeneracji. Nie musi to być coś tłustego i dużego, wystarczy rozgrzewająca owsianka, aromatyczna jajecznica, tosty na słodko z miodem – coś ulubionego, co sprawi, że nabierzesz chęci na jedzenie i zrobienie jeszcze czegoś tego dnia.

  • Wyjdź z domu

    Jeśli cały dzień spędzisz w domu, to z pewnością lenistwo skłoni cię do kolejnej drzemki albo oglądania telewizji. Aby poczuć się pełna energii, powinnaś wyjść z domu. Jeśli masz psa, koniecznie wyprowadź go na spacer. Możesz jednak wyjść sama, choćby do marketu oddalonego o kilometr po zapas wody oraz kefir. Świeże powietrze zrobi ci lepiej niż cokolwiek innego.