Zakumaj.pl

Jak zmniejszyć swoją wagę?

Jak zmniejszyć swoją wagę?

Społeczeństwa rozwinięte przeżywają dziś prawdziwą epidemię otyłości. Problem zbyt dużej wagi dotyczy ponad połowy populacji. Ponieważ nadwaga jest z różnych względów niekorzystna (cierpi na tym nasze zdrowie, wygląd, relacje z ludźmi), wiele osób stara się schudnąć. Niestety, bardzo często im się to nie udaje. Jak zmniejszyć swoją wagę, dowiesz się z tego artykułu.

  • Skonsultuj się ze specjalistą

    Zanim rozpoczniesz kurację odchudzającą, skonsultuj się ze specjalistą – lekarzem lub dietetykiem. Jest to bardzo wskazane zwłaszcza wtedy, gdy nadwaga jest spora i cierpisz na jakieś schorzenia. Przy poważnej otyłości konieczne jest wykonanie odpowiednich badań i stała kontrola lekarska. Zbyt szybka utrata wagi lub obciążające ćwiczenia fizyczne w niektórych przypadkach mogą być niebezpieczne, dlatego odchudzać się trzeba rozsądnie.

  • W czym pomoże ci dietetyk?

    Dietetyk pomoże ci zmienić twoje nawyki żywieniowe i ustalić odpowiednią dietę, co jest konieczne nie tylko po to, aby schudnąć, lecz także by utrzymać potem prawidłową wagę i nie narazić się na wystąpienie niebezpiecznego efektu jo-jo. Specjalista zna różne ciekawe nowinki, których stosowanie może ci pomóc, potrafi wskazać odpowiednie produkty, preparaty i suplementy. Jeśli będziesz dobierał je sam, korzystając na przykład z ofert dostępnych w Internecie, może się zdarzyć, że natkniesz się na nieuczciwego sprzedawcę. W najlepszym przypadku stracisz pieniądze, ale może być też tak, że twoje zdrowie, a nawet życie będzie zagrożone – niektóre oferowane w sprzedaży wysyłkowej produkty, które mają umożliwić błyskawiczne zrzucenie nadwagi bez wysiłku, to prawdziwe trucizny.

  • Jak rozsądnie zmniejszyć swoją wagę?

    Waga to wbrew pozorom narzędzie mało precyzyjne i niektórzy radzą, by podczas odchudzania w ogóle z niej nie korzystać. Nasze ciało składa się z różnych tkanek. Organizm, który otrzymuje za mało pożywienia (co jest konieczne, by schudnąć), zaczyna sięgać do rezerw. Oczywiście liczymy na to, że w pierwszej kolejności pozbędziemy się tkanki tłuszczowej. Ale w sytuacji niedoboru składników pokarmowych organizm żywy potrafi wykorzystać także inne zasoby. Niewłaściwie zbilansowana dieta odchudzająca może prowadzić do utraty tkanki mięśniowej, co nie jest dla nas korzystne. Cierpi na tym nie tylko nasza kondycja i wygląd, ale także metabolizm. Mięśnie zużywają dużo energii, a gdy ich ubywa, spalamy mniej kalorii i tym bardziej trudno nam schudnąć.

  • Co ma do tego woda?

    Co ma do tego woda?

    Woda, która na skutek naszych błędów dietetycznych została zmagazynowana niepotrzebnie w ciele, to dość poważny problem. Jeśli w twojej diecie jest dużo produktów zakwaszających, słonych, a w dodatku pijesz za mało wody, organizm na pewno zgromadził jej sporo. Nie jest tak łatwo się jej pozbyć, a zawiera mnóstwo toksyn i „nabija” nam wagę, a poza tym może powodować puchnięcie nóg, wzrost ciśnienia i stanowi poważne obciążenie dla układu krwionośnego. W takim przypadku konieczne jest oczyszczenie organizmu i unormowanie jego pH za pomocą odpowiedniej diety. Bardzo pomocna może być sauna oraz kąpiel w basenach z wodą termalną.

Ostrzeżenia:

Nigdy nie stosuj głodówek ani bardzo restrykcyjnych diet o niskiej wartości kalorycznej bez kontroli lekarza.

Wskazówki:

W gabinecie dietetyka możesz skorzystać z urządzenia, które nie tylko poda ci twoją wagę, ale także określi skład twojego ciała. Dowiesz się, ile ze zbędnych kilogramów to tkanka tłuszczowa, a ile – woda.