Advertising
Zakumaj.pl

Jaka dieta pomaga na stres?

Opiekun artykułu: grzes
Jaka dieta pomaga na stres?

Jaka dieta pomaga na stres?

Szybkie tempo współczesnego życia powoduje, że często stajemy się ofiarami stresu. Problemy, które musimy rozwiązywać, trudne relacje międzyludzkie, obowiązki zawodowe i rodzinne wypełniają nam dzień, tak więc na relaks i odpoczynek nie zostaje wiele czasu. Napięcie kumuluje się w organizmie, powodując, że jesteśmy coraz bardziej zmęczeni, niecierpliwi, trudno nam się skoncentrować, pojawiają się luki w pamięci. Można jednak temu zaradzić, zmieniając trochę swój styl życia. Bardzo skutecznym sposobem zmniejszenia skutków stresu jest odpowiednia dieta.

Advertising
Advertising
  • Zadbaj o swoje pH

    Zadbaj o swoje pH

    Organizm żywy jest środowiskiem, w którym zachodzą liczne reakcje chemiczne, toteż odczyn (pH) jest bardzo ważny. Na ogół nasze ciała są za bardzo zakwaszone, co jest skutkiem stresu i niewłaściwej diety. Taki stan jest szkodliwy, a organizm radzi sobie z nim, wytrącając potrzebne pierwiastki (wapń) z kości i zębów. Nie zredukujemy stresu, jedząc zakwaszające potrawy, wręcz przeciwnie, jego skutki będą jeszcze silniejsze. Tymczasem jak odżywiamy się w sytuacji braku czasu i napięcia? Pijemy dużo kawy, ratujemy się słodkimi przekąskami, „gorącymi kubkami”, fast-foodami. Na ogół są to tłuste, kaloryczne produkty, zawierające mnóstwo chemicznych dodatków. Nie tego potrzebuje organizm obciążony stresem.

  • Zrównoważona dieta

    Zrównoważona dieta

    Zrównoważona dieta nie zawiera produktów przetworzonych i słodkich ani tłustych i kalorycznych. Odpowiednio zbilansowane posiłki są szczególnie ważne w stresie, kiedy organizm jest bardzo obciążony i potrzebuje wielu składników odżywczych. Należy jeść owoce i warzywa, ciemny chleb wieloziarnisty, brązowy ryż, kasze, orzechy i pestki. Białka dostarczy nabiał, chude mięso z drobiu, ryby. Należy unikać tłustego czerwonego mięsa. Ryby są bardzo ważne ze względu na zawartość fosforu oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych.

  • Magnez jest konieczny

    Magnez jest konieczny

    Kiedy organizm zalewają hormony stresu, traci on magnez, bardzo ważny dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Magnez najlepiej wchłania się w towarzystwie wapnia oraz witaminy B6. Doskonałe źródło magnezu to kakao oraz gorzka czekolada. Warto także jeść produkty zbożowe, pestki czy orzechy oraz warzywa (fasola, groszek, bób, brukselka). Magnez znajduje się także w owocach (dzika róża, daktyle, banany, pomarańcze). W sytuacji niedoboru magnezu (charakterystycznym objawem jest drganie powieki) można go suplementować. Warto sięgnąć po preparat z dodatkiem witaminy B6, żeby magnez lepiej się wchłaniał.

  • Bez serotoniny ani rusz

    Serotonina jest bardzo ważnym neuroprzekaźnikiem, który odpowiada za nasz nastrój i sprawia, że jesteśmy odporni na zmęczenie. W stresie chętnie sięgamy po czekoladę – i słusznie, gdyż nie tylko dostarcza nam magnezu, ale także pobudza wydzielanie serotoniny. Jest to także dawka energii, a tej mózg zużywa bardzo dużo. Organizm wytwarza serotoninę z tryptofanu, a ten aminokwas znajduje się w rybach (zwłaszcza halibut zawiera go dużo), pestkach dyni i słonecznika, jajkach, owocach awokado oraz bananach.

Popularne tagi
  • układ odpornościowy
  • rak żołądka
  • dieta odchudzająca
  • czerwone mięso
  • produkcja serków topionych
  • zielona herbata
  • łosoś
  • ser biały
  • życie seksualne
  • szklanka
  • krążenie
  • dieta wegetariańska
  • sałatka ze szczawiu
  • mity na temat ziemniaków
  • zalety awokado
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising