Zakumaj.pl

Tłuszcz na brzuchu – jak się go pozbyć?

Tłuszcz na brzuchu – jak się go pozbyć?

Najwięcej kłopotu i zdenerwowania dostarcza tłuszcz, który gromadzi się na brzuchu. Według wszystkich osób, które zmagają się z tym problemem, jest on najtrudniejszy do zbicia i jednocześnie mało estetyczny. Często nogi i ręce wyglądają szczupło, a na brzuchu nadal widać oponkę. Niektórym wydaje się ona nie do zbicia, jednak nie jest to prawda. Tłuszczu z brzucha również można się pozbyć, trzeba jedynie wiedzieć, w jaki sposób.

  • Ćwiczenia cardio

    Ćwiczenia cardio

    Zazwyczaj myśląc o spalaniu tkanki tłuszczowej z brzucha, myśli się o robieniu brzuszków. Z pewnością nie są one szkodliwe, jednak nie powodują, że tłuszcz znika szybko i skutecznie. Lepsze od nich są ćwiczenia cardio pobudzające cały organizm i spalające więcej tłuszczu, zarówno z brzucha, jak i z innych części ciała. Dzieje się tak ze względu na dostarczanie organizmowi dużej dawki tlenu w czasie ćwiczeń. Gdy do ciała trafia więcej tlenu niż jest mu potrzebne, rozpoczyna się spalanie tłuszczu. Z tego powodu pływanie, bieganie, jazda na rowerze, czyli wszystko, co powoduje dotlenienie ciała, wpływa na utratę tłuszczu na brzuchu. Powinno się zaczynać takie ćwiczenia powoli, od 30 minut przez 6 dni, aż do stopniowego zwiększania czasu ich wykonywania.

  • Poprawna dieta

    Poprawna dieta

    Bez odpowiedniej diety nawet najlepsze ćwiczenia mogą okazać się nieskuteczne. Z tego powodu rozpoczynając walkę z tkanką tłuszczową, trzeba wziąć pod uwagę zmiany w jadłospisie. Przede wszystkim należy zrezygnować ze słodyczy oraz zmniejszyć ilość spożywanego tłuszczu. Najlepszym sposobem jest dostarczanie go z ryb, orzechów, migdałów i oliwek. Zamiast słodyczy lepiej włączyć do diety dużo warzyw, które są niskokaloryczne, a poprawiają przemianę materii, sprawiają, że w brzuchu nie zalega za dużo pokarmu i tym samym nie jest on wzdęty. Im lepszy metabolizm, tym szybciej brzuch staje się płaski, a tzw. oponka znika. Zmiany w diecie powinny zostać wprowadzone na stałe, ponieważ rezygnacja z nich spowoduje powrót do poprzedniego stanu.

  • Ważna woda

    Ważna woda

    Woda i ćwiczenia są jednymi z ważniejszych elementów pozbywania się tkanki tłuszczowej z brzucha. Z tego powodu nie wolno zapominać o wypijaniu przynajmniej 2 litrów wody dziennie. Wypłukuje ona z organizmu toksyny, zbędne produkty przemiany materii, pobudza ciało do pracy i lepszego przenoszenia tlenu po wszystkich zakątkach organizmu. Szklankę wody powinno się wypić po skończonych ćwiczeniach, dlatego warto ustalić sobie poranną albo wieczorną regułę – zrobić 30 brzuszków i wypić wodę.

  • Czas i cierpliwość

    Czas i cierpliwość

    Pozbywanie się tłuszczu z brzucha jest czasochłonne, ponieważ efekty nie pojawiają się z dnia na dzień. Potrzeba do tego sporo czasu, więcej niż do zobaczenia efektów chudnięcia na innych częściach ciała. Dlatego nie powinno się rezygnować po tygodniu ani po dwóch, gdyż pierwsze efekty mogą być widoczne dopiero po miesiącu. Można spróbować je wspierać masażami brzucha wykonywanymi samodzielnie, pod prysznicem przy pomocy żelu i szorstkiej rękawicy albo w gabinetach kosmetycznych.