Zakumaj.pl

Co robić, by nie przytyć zimą?

Co robić, by nie przytyć zimą?

Zima to ten okres, w którym większość z nas nieco się rozleniwia. Już nie jeździmy do pracy rowerem, a piesze wycieczki do sklepu oddalonego o dwa kilometry zamieniliśmy na samochód albo komunikację miejską. Nie ma się czemu dziwić, wszak niewiele osób lubi mrozy, wiejący w oczy wiatr oraz mokry śnieg spadający z nieba. Niestety, z drugiej strony taka pogoda oraz nastawienie do niej źle nie sprzyja naszej figurze. Lenistwo, większa chandra oraz rozdrażnienie sprawiają, że nic nam się nie chce, oprócz miłego leżenia pod kocem przed telewizorem i podjadania łakoci. Jeśli obawiasz się, że nowa, smukła sylwetka, którą wypracowałaś sobie przez okres wiosenny oraz letni zniknie wraz z pierwszymi mrozami, skorzystaj z poniżej podanych rad. One pomogą ci nie przytyć zimą.

  • Nie rezygnuj z ruchu

    Nie rezygnuj z ruchu

    Choć mówi się, że w procesie odchudzania około 70% sukcesów stanowi dobrze skomponowana oraz przestrzegana dieta, to jednak nie da się ukryć, iż ruch również jest bardzo istotny. Jeśli z niego zrezygnujesz, to może nie przytyjesz aż tak bardzo, jednak na pewno stracisz piękny wygląd ciała – skóra przestanie być jędrna, a ciało tak wysportowane. Dlatego też, choć zimne poranki nie zachęcają do joggingu ani wczesnego wstawania i porannych ćwiczeń, nie rezygnuj z aktywności fizycznej. Jeśli dotychczas wykonywałaś treningi na powietrzu, nadal możesz to robić, jeśli tylko zaopatrzysz się w odpowiedni strój oraz obuwie. Jeśli jednak mrozy za bardzo cię przerażają, wówczas spróbuj ćwiczeń dywanowych w domu lub na siłowni pod okiem trenera.

  • Nie zamieniaj herbaty na czekoladę

    Nie zamieniaj herbaty na czekoladę

    Bardzo często zimą odczuwamy większą ochotę na dwa rodzaje rzeczy: ciepłe oraz słodkie. Nie ma w tym nic dziwnego, zimne oraz ciemne wieczory aż się proszą o kubek gorącej czekolady. Ty jednak postaraj się powstrzymać od wypijania codziennie takiej ilości kalorii. Pij herbatę, a jeśli chcesz, aby była słodka, dodaj do niej trochę zdrowszego zamiennika cukru. To może być nawet miód, choć pod wpływem ciepła traci on swoje zdrowotne właściwości.

  • Nie kupuj niezdrowych przekąsek

    Jak już zostało wspomniane, bardzo często zimą rozleniwiamy się nieco i po przyjściu z uczelni czy pracy marzymy tylko o tym, aby rozłożyć się na kanapie i poczytać albo pooglądać ulubiony serial. Rzecz jasna, masz do tego prawo, zwłaszcza jeśli dzień był męczący, a ty wczoraj ciężko trenowałaś na siłowni. Jednak pamiętaj, aby nie podjadać w tym czasie niezdrowych przekąsek, czyli na przykład chipsów czy też groszków czekoladowych. Zdecydowanie lepiej zamienić je chociażby na marchewkę, frytki z selera czy też batoniki musli własnej roboty. Jeśli jednak przyjdzie ci ochota na zjedzenie czekolady, sięgnij po tę gorzką, z co najmniej 70% zawartością kakao. Jest ona zdecydowanie bardziej zdrowa.

  • Nie daj się chandrze

    Sama dobrze wiesz, że najbardziej chce się jeść bardzo niezdrowe rzeczy wówczas, gdy mamy zły humor, dręczą nas smutne myśli albo mamy po prostu jesienno-zimową depresję. Dlatego też nie możesz się dać tej chandrze, która przychodzi do nas wraz z tymi dwoma porami roku. Staraj się być na przekór niskim temperaturom albo szarości za oknem i ubieraj się kolorowo, pij dużo smacznych i kolorowych soków, a także często wychodź potańczyć. Takie drobne czynności dodadzą ci wiele energii i motywacji, aby utrzymać swoją figurę w ryzach.