Advertising
Zakumaj.pl

Hamburger według Dukana – jak zrobić?

Opiekun artykułu: szajbuska
Hamburger według Dukana – jak zrobić?

Hamburger według Dukana – jak zrobić?

Dieta Dukana jest bardzo ciekawym sposobem żywienia. Z jednej strony jest to dieta, która pozwala na zrzucenie zbędnych kilogramów, z drugiej strony jest bardzo urozmaicona, ciekawa i pozwala na jedzenie potraw, które w jadłospisach innych diet są zakazane. Taką potrawą jest hamburger, na którego raz na jakiś czas każdy ma ochotę.

Advertising
Advertising
  • Potrzebne składniki spożywcze

    Potrzebne składniki spożywcze

    Do wykonania hamburgerów idealnych na diecie nie potrzeba bardzo dużej ilości składników, jednak te, które są niezbędne, powinny być świeże i dobrej jakości. Najważniejszymi są:
    * 500 g mięsa mielonego, wołowego,
    * 8 bułek Dukana,
    * sałata,
    * pomidor,
    * ogórek,
    * cebula czerwona,
    * pieprz,
    * sól,
    * musztarda Dijon.

  • Krok pierwszy

    Mięso mielone przełożyć do miski. Doprawić solą i pieprzem. Można dodać odrobinę mielonej papryki albo ziół prowansalskich, lecz nie za wiele. Wymieszać wszystko.

  • Krok drugi

    Krok drugi

    Z wyrobionego mięsa zacząć formować kotlety. Ich wielkość jest uzależniona od rozmiaru bułek, powinny swobodnie mieścić się w niej i nie wystawać za bardzo na boki.Gotowe kotlety smażyć na patelni grillowej z obu stron, aż osiągną ładny, brązowy kolor i będą upieczone w środku.

  • Krok trzeci

    Krok trzeci

    Wszystkie warzywa umyć. Cebulę obrać z łupinki, a ogórka ze skórki. Oba warzywa pokroić na plasterki. W podobny sposób postąpić z pomidorem. Bułki przekroić na połówki.

  • Krok czwarty

    Krok czwarty

    Bułki posmarować musztardą. Na każdą ułożyć po listku sałaty, na niego kotlet i po plasterku z pociętych wcześniej warzyw. Przykryć drugą częścią bułki, lekko ścisnąć. Tak przygotowanego hamburgera można podać zarówno na obiad, jak i na kolację. Smacznego!

Popularne tagi
  • słoik
  • zupa dyniowa
  • mięso z indyka
  • mąka kukurydziana
  • zdrowe żywienie
  • piekarnik
  • białko
  • danie rybne
  • posiłek
  • jajko
  • pulpety
  • sos tzatziki
  • przepis na pastę z makreli
  • schorzenie układu pokarmowego
  • kawa rozpuszczalna
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising