Zakumaj.pl

Jak dbać o kondycję umysłu?

Jak dbać o kondycję umysłu?

O umysł, tak jak o całe ciało, należy odpowiednio dbać, żeby dobrze pracował i przynosił korzyści w codziennym życiu. Zdrowa dieta, która ma wpływ również na mózg, jest ważna, lecz to nie wszystko. Umysł potrzebuje codziennej mobilizacji, żeby nie rozleniwić się i sprawnie wykonywać wszystkie operacje.

  • Krzyżówki i sudoku

    Krzyżówki i sudoku

    Nic tak nie ćwiczy umysłu, jak rozwiązywanie krzyżówek lub zabawa w sudoku. Zmuszają one do skupienia się, koncentracji na zadaniu, a jednocześnie przypominaniu sobie poznanych wcześniej informacji. Angażują cały umysł, poprawiają umiejętność koncentracji i stan wiedzy, dlatego powinno się je rozwiązywać przynajmniej raz dziennie.

  • Mahjong

    Mahjong

    Ta niedoceniana, chociaż idealna na poprawę pamięci gra polega na znajdowaniu dwóch takich samych kostek wśród wzoru ułożonego z wielu innych. Wspomaga zdolność skupienia oraz zapamiętywania, w którym miejscu znajduje się jaki klocek. Może być doskonałą zabawą dla dwóch osób, więc dodatkowo stymuluje mózg kontaktem z drugą osobą.

  • Ćwiczenia fizyczne

    Mózg potrzebuje również aktywności fizycznej. Skłony, przysiady, szybki spacer na świeżym powietrzu poprawiają ukrwienie całego ciała, w tym mózgu, który jest obleczony siateczką naczyń krwionośnych. Im więcej krwi, tym więcej tlenu otrzymuje i lepiej działa. Warto oderwać się od bieżących zdań i wykonać krótki zestaw ćwiczeń, a od razu poczuje się różnicę.

  • Języki obce

    Nauka ogólnie ma dobry wpływ na stan umysłu, zmuszając mózg do ciągłego ćwiczenia, jednak najbardziej efektowna jest nauka języka obcego. Wiąże się to zarówno z faktem, że uczymy się czegoś całkowicie nowego, jak również z tym, że konieczne jest zapamiętywanie dużej ilości słówek. Mózg musi być cały czas aktywny, żeby nie zapomnieć wcześniejszych lekcji.

  • Jedzenie na mózg

    Jedzenie na mózg

    Ćwiczenia, zarówno umysłowe, jak i fizyczne przynoszą dobre efekty, jednak można wspomóc mózg również dietą. Trzeba mu dostarczać dużo białka i trochę cukru, ponieważ to one najszybciej spalają się w czasie wysiłku umysłowego. Dobrze jest również jeść orzechy różnego rodzaju oraz migdały, które zawierają przydatne tłuszcze i wpływają na poprawienie się zdolności koncentracji.