Advertising
Zakumaj.pl

Jak łagodnie przejść na dietę śródziemnomorską?

Opiekun artykułu: olaszmeja
Jak łagodnie przejść na dietę śródziemnomorską?

Jak łagodnie przejść na dietę śródziemnomorską?

Dieta śródziemnomorska stanowi jedną z najzdrowszych znanych diet. Na stronach internetowych, w gabinetach lekarskich, w kolorowych magazynach podkreśla się, że działa szczególnie korzystnie na układ krwionośny. Stosując ją, można ustrzec się przed zawałem oraz chorobą wieńcową, czyli schorzeniami, które w dalszym ciągu stanowią duży problem cywilizacyjny. Jednak aby poprawnie korzystać z dobrodziejstwa diety z krajów leżących nad Morzem Śródziemnym, nie wystarczy z dnia na dzień zrezygnować z dotychczasowego jedzenia. Niezbędne jest poznanie zasad i produktów obowiązujących w nowej diecie.

Advertising
Advertising
  • Poznaj dietę

    Poznaj dietę

    Internet to doskonałe źródło poznawcze, dlatego chcąc rozpocząć stosowanie diety śródziemnomorskiej, dobrze jest z niego skorzystać. Na stronach internetowych znajduje się dużo publikacji dotyczących diety, w tym stworzonych przez dietetyków, którzy wyjaśniają jej podstawy oraz wymieniają składniki mineralne, witaminy, tłuszcze, wchodzące w skład występujących w diecie produktów. Podobne publikacje, często bardziej rozbudowane, można znaleźć w księgarniach. Zakup dobrej książki o diecie może być bardzo pomocny, zwłaszcza na początku, gdy zasady odżywiania wciąż jeszcze nie będą do końca poznane.

  • Produkty pochodzenia morskiego

    Produkty pochodzenia morskiego

    Podstawą diety śródziemnomorskiej są ryby oraz owoce morza. Jada się ich bardzo dużo i stanowią niezastąpiony element w kuchni Włochów oraz Greków. Zwykłe mięso występuje rzadziej. Dzięki temu dostarczane są do organizmu bardzo potrzebne kwasy omega-3 i omega-6, które wpływają na układ nerwowy, na pracę mózgu, potencję oraz regulują hormony tarczycy. Dodatkowo w produktach pochodzenia morskiego można znaleźć sporo wapnia i fosforu.

  • Zdrowe tłuszcze

    Zdrowe tłuszcze

    Śródziemnomorski sposób odżywiania to również tłuszcze, zwłaszcza oliwa z oliwek. Jest ona uznawana za najzdrowszy z olei. Dzieje się tak nie tylko ze względu na sposób jej wykonania. Podczas podgrzewania oliwa z oliwek nie wytwarza żadnych toksyn, jak dzieje się przy podgrzewaniu innych olejów. Dodatkowo nadaje się ona zarówno do dań na ciepło, jak i do sałatek, nie zmieniając radykalnie ich smaku.

  • Warzywa i owoce

    Warzywa i owoce

    Zmiana odżywiana na odżywianie rodem z basenu Morza Śródziemnego wymaga wprowadzenia do kuchni licznych warzyw i owoców. Łatwo zauważyć, wędrując chociażby po Grecji, że Grecy jedzą dużo owoców różnego rodzaju oraz warzyw, najczęściej w postaci sałatek. Dzięki temu dieta obfituje w liczne, ciekawe przepisy na dobre surówki i sałatki do obiadu oraz na kolację.

  • Produkty do odstawienia

    Nie ma diety bez choćby minimalnych wyrzeczeń. Nie można przejść na dietę śródziemnomorską, zachowując nawyki z niezdrowego etapu odżywiania. Do produktów, które trzeba odstawić, należą napoje gazowane, fast foody, słodycze. Od czasu do czasu można pozwolić sobie na ciastko, jednak znacznie lepiej zastąpić słodycze suszonymi owocami.

Popularne tagi
  • wady konserwantów
  • przekąski
  • gęste włosy
  • napój bezalkoholowy
  • umysł
  • wyciskanie soku z cytryny
  • zalety żelatyny
  • obróbka ryb
  • pomysłowość
  • właściwości kwasu chlebowego
  • woreczki do mrożenia
  • ciśnienie krwi
  • tłuszcze
  • farmakologia
  • zdrowie
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising