Zakumaj.pl

Proste sposoby na zdrowsze odżywianie

Proste sposoby na zdrowsze odżywianie

Codziennie w telewizji, porannej prasie, audycjach radiowych i w Internecie pojawiają się coraz to nowsze informacje na temat zdrowego odżywiania się, diet odchudzających i oczyszczających, aktywnym trybie życia. Niemalże wymusza się na nas, abyśmy żyli zdrowiej i porzucili wszystkie szkodliwe dla nas produkty żywieniowe i używki. Nie ma w tym nic dziwnego, wszak to, co jemy, ma swoje skutki i odzwierciedlenie w kondycji naszego umysłu oraz ciała. Niestety, nie każdy z nas ma na tyle silną wolę, by od razu lub nawet stopniowo porzucić swoje stare, niezbyt prawidłowe nawyki żywieniowe. Są jednak proste sposoby na to, choć w niewielkim stopniu poprawić swój codzienny jadłospis. Poniżej znajdziesz właśnie takie sposoby.

  • Raz w tygodniu ryba

    Raz w tygodniu ryba

    Co prawda ryba powinna zdecydowanie częściej gościć na twoim talerzu niż tylko raz na tydzień, jednak i to wystarczy, by choć trochę poprawić stan swojej diety. Wybierz taki dzień, który najbardziej ci odpowiada, może to być chociażby bezmięsny piątek zgodnie z katolicką tradycją poszczenia. Wówczas to, zamiast kolejnej porcji kotletów smażonych, skuś się na opiekaną bez tłuszczu rybę. Wybieraj jednak te z dużą zawartością zdrowych tłuszczy oraz białka – takie najbardziej służą naszemu zdrowiu.

  • Na śniadanie owsianka

    Na śniadanie owsianka

    Być może owsianka nie kojarzy ci się zbyt przyjemnie, bo od razu przywołuje na myśl stołówkę z przedszkola i niezbyt lubiany smak rzadkiej owsianki na mleku. Jednak ta, którą sobie przyrządzisz, może być zupełnie inna od tej z dzieciństwa. Pamiętaj, że do owsianki możesz dołączyć ulubione dodatki: bakalie, owoce, masło orzechowe, powidła, dżem, a nawet krem czekoladowy czy pokruszone ciastka. W tych dwóch ostatnich wersjach nie będzie ona już tak zdrowa, jednak płatki owsiane zachowają swoje cudowne właściwości, do których należą zbawienny wpływ na naszą cerę, kondycję fizyczną, siłę, lepszą pamięć oraz koncentrację, a także lepsze samopoczucie. Zjadaj więc owsiankę co najmniej 2 – 3 razy tygodniowo na śniadanie.

  • Grejpfrut

    Grejpfrut

    Grejpfrut to zdecydowanie najzdrowszy z cytrusów, jednak wciąż niedoceniany i niezbyt lubiany, a to przez swój gorzkawy posmak. Mimo tego warto go wprowadzić do codziennej diety, gdyż bardzo dobrze działa on zarówno na zdrowie, jak i na urodę. Są one dość nisko kaloryczne, gdyż w zdecydowanej większości składają się z wody. Przyczyniają się do regulowania poziomu cholesterolu, obniżania ciśnienia czy też spalania tkanki tłuszczowej. Dodatkowo, grapefruity mają właściwości przeciwzapalne i przeciwgrzybiczne.

  • Zielona herbata

    Zielona herbata

    Jeśli codziennie wypijasz kilka filiżanek kawy oraz czarnej herbaty, to prostym trikiem jest zamienienie ich na zieloną. To wystarczy, by poprawić swoją zdrowotną kondycję. Po pierwsze, zadziała ona na ciebie tak samo dobrze, jak kawa z kofeiną, dzięki temu, że zawiera w sobie teinę. Dodatkowo, zielona herbata bardzo dobrze wpływa na przemianę materii, chroni zęby przed próchnicą, obniża ciśnienie krwi i wzmacnia naczynia krwionośne. Pij trzy filiżanki dziennie tego cudownego napoju, żeby już po kilku tygodniach poczuć znaczącą różnicę.