Advertising
Zakumaj.pl

Jak poprawnie zredagować ofertę handlową?

Opiekun artykułu: ksiecio
Jak poprawnie zredagować ofertę handlową?

Jak poprawnie zredagować ofertę handlową?

Każdy, kto sprzedaje produkty lub usługi, powinien umieć napisać ofertę handlową. Aby klient kupił produkt, musi wiedzieć o jego istnieniu i być nim zainteresowany. To właśnie zapewnia nam oferta handlowa. Jednak napisanie skutecznej oferty to prawdziwa sztuka, zajmują się tym zawodowi copywriterzy. Czy to znaczy, że taki tekst koniecznie trzeba zamówić w profesjonalnej firmie? Nie jest to konieczne, gdy zna się podstawowe zasady redagowania ofert. Jak poprawnie zredagować ofertę handlową, dowiesz się z tego artykułu.

Advertising
Advertising
  • Tytuł jest najważniejszy

    Tytuł jest najważniejszy

    Bez umiejętnie zredagowanego tytułu oferta z pewnością nie będzie skuteczna, a to z tego powodu, że po prostu nie zostanie przeczytana. Osoba zapracowana, otrzymująca dziesiątki wiadomości, opatrzony nieciekawym, bezbarwnym tytułem tekst usunie, nie zapoznając się z nim. Nawet jeśli w ofercie przedstawiono bardzo atrakcyjny produkt, klient się o nim nie dowie. Tytuł musi przyciągnąć uwagę. Zwięzły, komunikatywny, powinien zawierać najistotniejsze informacje. Trzeba je zawrzeć w około 10 słowach. One zadecydują o sukcesie handlowym.

  • Krótko i na temat

    Krótko i na temat

    Oferta handlowa to nie dzieło literackie. Ma być krótka i konkretna, bez zbędnych ozdobników stylistycznych, napisana zrozumiałym językiem. Naszym celem jest sprzedanie produktu, a zatem już na początku, w pierwszym akapicie, trzeba zawrzeć najistotniejsze informacje. A nuż potencjalny klient nie zechce czytać dalej?

  • Zaoferuj korzyść

    Zaoferuj korzyść

    Sam fakt, że produkt istnieje, dla potencjalnego klienta nie jest najważniejszy. To nie czasy PRL-u, gdy pojawienie się w sklepach czegokolwiek powodowało natychmiast zainteresowanie kupujących. Dziś oferta handlowa jest bogata, ten sam asortyment oferuje często kilka równie dobrych firm. Dlatego w ofercie handlowej trzeba poinformować, dlaczego właśnie ten produkt warto wybrać, jakie korzyści wiążą się z jego zakupem. Może to być chociażby doskonała jakość czy nowoczesne, innowacyjne rozwiązania.

  • Stwórz napięcie

    Stwórz napięcie

    Towar, który cały czas jest dostępny, budzi mniejsze zainteresowanie niż ten, który się właśnie kończy. Aby więcej osób kupiło produkt, można zaoferować go w obniżonej cenie, ale podać konkretny termin zakończenia promocji. Informacja o tym musi być wyraźnie podana w ofercie. Klient, który dowie się, że za dany towar czy usługę zapłaci sporo mniej, jeśli kupi go natychmiast, chętniej sięgnie po kartę kredytową. Gdy coś się kończy, szybciej podejmujemy decyzję o zakupie.

  • Personalizuj ofertę

    Personalizuj ofertę

    Wysyłanie oferty do dużej grupy przypadkowych osób mija się z celem, ponieważ wiele z nich nie będzie nią zainteresowanych. Przydatna jest właściwie zbudowana baza adresów klientów. Powinny to być osoby zainteresowane naszą ofertą.

  • Jak opanować sztukę pisania ofert?

    W drukowanych poradnikach i w Internecie można znaleźć gotowe wzory ofert handlowych. Warto zapoznać się z nimi, zanim zacznie się redagować takie teksty samodzielnie. Po dojściu do wprawy można stworzyć własne szablony ofert, co znacznie ułatwia pracę. Pomocne mogą być także uwagi zamieszczone na stronach internetowych profesjonalnych copywriterów.

Popularne tagi
  • gratis
  • rozmowa biznesowa
  • sztuka perswazji
  • bonus
  • praca zawodowa
  • negocjacje
  • segmentacja rynku
  • oferta handlowa
  • obsługa klienta
  • rozmowa handlowa
  • jak używać sztuki perswazji
  • rozmowa telefoniczna
  • jakościowe badanie rynku
  • firma
  • marketing
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising