Advertising
Zakumaj.pl

Jak się zachować podczas firmowej imprezy świątecznej?

Opiekun artykułu: materac
Jak się zachować podczas firmowej imprezy świątecznej?

Jak się zachować podczas firmowej imprezy świątecznej?

Już od kilkunastu lat w wielu firmach prywatnych i innych zakładach pracy organizuje się firmowe spotkania wigilijne podobne do tych znanych nam ze szkół lub też po prostu krótkie spotkania świąteczne. Co prawda daleko nam jeszcze do chociażby brytyjskich spotkań tego typu, jednakże jeszcze kilka lat i być może i w Polsce będzie się tak hucznie obchodzić Święta Bożego Narodzenia w gronie współpracowników. Jeśli twoja firma po raz pierwszy organizuje tak zwany „opłatek” i nie do końca wiesz, jak się na nim zachować, co przynieść i w co się ubrać, to ten krótki artykuł posłuży ci radą.

Advertising
Advertising
  • Dostosuj się do zasad

    Dostosuj się do zasad

    Bardzo często takie firmowe spotkania mają dwie cechy, po pierwsze, przynosimy prezent dla osoby, którą wcześniej wylosowaliśmy, a po drugie, składamy się na miłą kolację i przynosimy napoje, ciasta albo inne przekąski. Są to dwie i często jedyne, ale elementarne zasady firmowych opłatków. Postaraj się więc do nich dostosować i się z nich nie wyłamywać. Nie zapomnij, żeby kupić prezent dla wylosowanego współpracownika i żeby był to upominek za taką kwotę, na jaką się wszyscy umawialiście. Po drugie, jeśli impreza jest składkowa, to nie wypada przyjść z pustymi rękoma. Jeśli była lista i zapisałeś się na niej przy konkretnym produkcie, to przynieś go. Jeśli nie, weź jakieś smakołyki świąteczne wybrane przez siebie.

  • Ubierz się zgodnie z dress codem

    Ubierz się zgodnie z dress codem

    Choć najczęściej takie wigilijne spotkania odbywają się po pracy lub też w ostatnich jej godzinach, to jednak nadal jest to spotkanie na szczeblu służbowym. Niech cię nie zmyli świąteczna, nieco bardziej luźna atmosfera, nadal jesteś pracownikiem firmy i twoje zachowanie może być obserwowane oraz oceniane. Dlatego też ubierz się po prostu tak, jak wymaga od ciebie dress code twojego miejsca pracy. Dzięki temu nie popełnisz żadnego faux pas. Rzecz jasna, inaczej mają się sprawy, kiedy jest to spotkanie świąteczne, ale bez świątecznego klimatu, zorganizowane na przykład wieczorem przy drinku w jakimś klubie. Wówczas możesz spuścić trochę powietrza i ubrać się swobodniej, ale nie przesadzaj i dresy zostaw tylko na chodzenie po domu.

  • Rozmowa towarzyska, ale nie zobowiązująca

    Powinieneś także pamiętać, że nie wszystkie tematy można podczas takiego spotkania poruszać. Choć rzeczywiście ma ono charakter raczej towarzyski i takie też powinny być rozmowy, to jednak musisz uważać na tematy, które niemal zawsze kończą się jakimiś zgrzytami, a nawet prawdziwymi awanturami, będącymi potem głównym tematem biurowych plotek. Dlatego też jak ognia unikaj kwestii politycznych, religijnych oraz bardzo prywatnych. Choć często ludzie bardzo lubią wygłaszać swoje poglądy, zwłaszcza jeśli są one stanowcze, to jednak nikogo do niczego nie prowokuj, ponieważ to nie kończy się dobrze.

Popularne tagi
  • kultura osobista
  • motywacja
  • bon
  • pracownicy
  • przełożony
  • kariera
  • kary niemajątkowe
  • voucher
  • dobry szef
  • sprzedawcy
  • budowanie zaufania pracowników
  • język
  • jaki powinien być dobry manager
  • komunikacja werbalna
  • ćwiczenia rozluźniające
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising