Advertising
Zakumaj.pl

Jak skutecznie zareklamować swoją firmę?

Opiekun artykułu: makabra
Jak skutecznie zareklamować swoją firmę?

Jak skutecznie zareklamować swoją firmę?

Firma nie zaistnieje na rynku bez reklamy. Kampania reklamowa zorganizowana przez profesjonalną agencję to ogromny wydatek, na który właściciel małego przedsiębiorstwa, które dopiero zaczęło działać, nie może sobie pozwolić. Jest jednak wiele sposobów na rozreklamowanie swojej działalności, które nie generują tak wysokich kosztów. Jak skutecznie zareklamować swoją firmę, dowiesz się z tego artykułu.

Advertising
Advertising
  • Strona WWW

    Strona WWW

    Posiadanie firmowej strony WWW to dziś konieczność. Można stworzyć prostą wizytówkę firmy i skorzystać z darmowego hostingu. Więcej możliwości daje strona na własnej domenie. Zamówienie gotowej strony internetowej to nie jest duży wydatek, o ile nie jest ona bardzo skomplikowana. Stronę należy wypozycjonować, aby była widoczna w wynikach wyszukiwania. Zajmują się tym wyspecjalizowane firmy albo freelancerzy. Dobrze jest stworzyć stronę firmy w serwisach społecznościowych takich jak Linkedin oraz oczywiście na Facebooku.

  • Baza adresowa

    Kolejny krok to stworzenie bazy adresowej klientów, do których będziemy następnie wysyłać newsletter albo mailing. Na początku baza nie będzie zbyt duża, ale dzięki odpowiednim technikom pozyskiwania adresów będzie stale rosła. Do zapisanych osób można wysyłać informacje handlowe.

  • Media

    Reklama w prasie albo telewizji to prosty i skuteczny sposób poinformowania o istnieniu firmy i profilu jej działalności, jest jednak bardzo kosztowna. Zamiast tego można skierować do prasy lokalnej oraz fachowej odpowiednio zredagowaną notatkę prasową, która przekaże dokładnie te same informacje, a nie generuje kosztów. Aby notatka była poprawnie zredagowana, można skorzystać z pomocy copywritera, co i tak powinno być tańsze od spotu reklamowego.

  • Ulotki

    Ulotki

    Ulotkę albo folder reklamowy można przygotować we własnym zakresie i zamówić w drukarni. Ulotki rozdane po prostu na ulicy w miejscu niezbyt odległym od siedziby firmy poinformują mieszkańców o jej istnieniu oraz ofercie. Oprócz ulotkarzy można zatrudnić także kolporterów i wykorzystać do reklamowania firmy plecaki reklamowe.

  • Samochód firmowy

    Samochód firmowy

    Logo firmy oraz dane kontaktowe (koniecznie telefon) można umieścić na samochodzie służbowym. Wtedy poruszając się po mieście w celu załatwienia spraw, jednocześnie reklamujemy swoją firmę. Koszt jest jednorazowy i związany wyłącznie z przygotowaniem samochodu.

  • Billboardy

    Billboardy

    Wynajęcie billboardu reklamującego naszą firmę wymaga większych nakładów, ale zobaczy go wiele osób. Powierzchnię reklamową udostępniają także środki komunikacji miejskiej, a czasem właściciele prywatnych posesji, na których terenie można ustawić reklamę naszej firmy. Doskonałą formą reklamy są różnego typu stojaki reklamowe i standy. Reklamę można umieścić także na przyczepce montowanej do roweru.

  • Reklama w Internecie

    Możliwości reklamowania firmy w Internecie są bardzo bogate. Dane o firmie powinny się pojawić w portalach takich jak Panorama Firm czy PKT. Warto umieścić oferty swoich produktów na portalach typu Allegro czy Olx. Większą liczbę wejść na stronę można wygenerować, korzystając z systemu AdWords. Ciekawy sposób reklamowania swoich produktów i usług to stworzenie bloga, gdzie zaoferujemy konkretne informacje i materiały. Pomocne będzie także stworzenie materiałów wideo i umieszczenie ich na YouTube.

Popularne tagi
  • czcionka
  • artykuły reklamowe
  • serwisy społecznościowe
  • oferta handlowa
  • komentarze
  • klient
  • strategia offline
  • sygnet
  • frazy kluczowe
  • strona www
  • internauta
  • przemawianie
  • lead
  • stopka redakcyjna
  • głos
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising