Advertising
Zakumaj.pl

Jak wybrać dobrego pracownika?

Opiekun artykułu: pawelpp
Jak wybrać dobrego pracownika?

Jak wybrać dobrego pracownika?

Masz firmę i nie możesz pozwolić sobie na to, by pracownik psuł jej wizerunek i niszczył dobre imię, o które usilnie dbasz. Zatrudniając pracownika, musisz być co najmniej w 70% pewien, że jest on człowiekiem, który nie tylko chce pracować, lecz także współpracować z tobą. Z drugiej strony pamiętaj o tym, byś nie obiecywał złotych gór tylko po to, by osoba, która zaciekawiła cię swoim CV, doświadczeniem i możliwościami zawodowymi, pracowała w twojej firmie.

Advertising
Advertising
  • Dotrzymuj obietnic

    Dotrzymuj obietnic

    Niedorzecznością byłoby wabienie do pracy w twoim biznesie pracowników składaniem obietnic i niedotrzymywanie ich. Jeżeli kandydatom proponujesz pracę w rzetelnej firmie, możliwość długoletniej kariery i rozwoju, a po okresie próbnym nie przedłużasz umowy bądź zwlekasz, by podpisać z pracownikiem umowę na czas nieokreślony, popełniasz decydujący błąd. Takie postępowanie nie rodzi w pracownikach zaufania względem ciebie, a złe zdanie na temat firmy rozejdzie się w mgnieniu oka. Poszukiwania pracowników zacznij więc od głębokiego zastanowienia się nad tym, czy jesteś w stanie dotrzymywać dawanych obietnic.

  • Co musi zawierać ogłoszenie o pracę?

    Nie ma najmniejszego sensu uogólniać treści ogłoszenia. Musi ono być dopracowane do najmniejszego szczegółu. Dlatego najlepiej będzie, gdy najpierw stworzysz sobie jego plan na podstawie poniższych pytań:
    * Na jakie stanowisko potrzebujesz pracownika?
    * Jaki etat obowiązywać będzie na stanowisku?
    * Jaki zakres obowiązków będzie do niego należał?
    * Jakich umiejętności wymaga praca w twojej firmie?
    * Czy oczekujesz od pracowników znajomości języków obcych?
    * Czy wymagasz okazania się odpowiednimi certyfikatami?
    W treści ogłoszenia musisz uwzględnić to, czy do zgłoszenia kandydatury wystarczy CV, czy prosisz również o przesłanie listu motywacyjnego. Tak rzetelnie i przejrzyście opracowane ogłoszenie pozwoli ci w dużej mierze ograniczyć liczbę niekompetentnych kandydatów na proponowane przez ciebie stanowisko.

  • W odpowiedzi na twoje ogłoszenie

    W odpowiedzi na twoje ogłoszenie

    W odpowiedzi na ogłoszenie, które umieściłeś w internecie, gazetach lokalnych, urzędzie czy agencjach pracy otrzymasz zapewne niemałą liczbę zgłoszeń i telefonów. Teraz świat staje przed tobą otworem. Czytając życiorysy, pamiętaj, że najważniejsze jest wykształcenie i doświadczenie. Najlepiej, gdy są one wymienione chronologicznie. Dzięki temu możesz mieć pewność, że czytasz życiorys potencjalnego pracownika. Zwracaj również uwagę na dodatkowe umiejętności swoich kandydatów. Kolejnym krokiem będzie odrzucenie tych CV, które dały ci najmniej do zrozumienia i nie pozwoliły uzyskać konkretnego obrazu kandydata. Teraz czeka cię już umiejętna i fachowa rozmowa kwalifikacyjna.

Popularne tagi
  • słuchanie
  • spacer
  • analiza wyników sprzedaży
  • przyczyny negatywnego stanu emocjonalnego
  • komunikacja interpersonalna
  • kary niemajątkowe
  • spotkanie świąteczne w firmie
  • dział sprzedaży
  • stres
  • cechy lidera
  • demotywacja pracowników
  • premie
  • rekrutujący
  • bariery nóg
  • impreza integracyjna
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising