Zakumaj.pl

Jak w odpowiedni sposób korygować zachowania pracowników?

Jak w odpowiedni sposób korygować zachowania pracowników?

Nie warto od razu zwracać wolności pracownikowi tylko dlatego, że jego zachowanie nie było na miejscu. Dobrze jest spojrzeć na całokształt jego pracy oraz przeanalizować jego dokonania. Nie usprawiedliwiając złych zachowań pracowników w miejscu pracy, warto sobie uświadomić, że w wielu sytuacjach opłaca się poznać stanowisko pracownika względem jego nieprawego zachowania. Dzięki tak dobrym relacjom między managerem czy przełożonym a pracownikami buduje się wzajemne zaufanie i stwarza płaszczyznę, na której pogłębia się lojalność względem siebie. Karanie bez kluczowej rozmowy nie zawsze się kalkuluje.

  • Stres towarzyszący przekazywaniu złej informacji

    Stres towarzyszący przekazywaniu złej informacji

    Fachowcy znają się na rzeczy i postawionego w tytule pytania nie muszą sobie zadawać. Ci mniej doświadczeni muszą wiedzieć, że ograniczając do minimum stres i negatywne emocje podczas zwracania pracownikowi uwagi, stawiają pierwszy krok ku zrozumieniu przez niego swojego błędu i chęci poprawy. Rozmowa powinna odbyć się w miejscu, gdzie osoby trzecie nie będą miały sposobności przebywania, a ton i sposób przekazu bezwzględnie muszą pozostać wyważone. Przed rozmową dobrze jest się przygotować przy pomocy zalecanej metodyki.

  • Metodyka przekazywania informacji zwrotnej

    Metodyka przekazywania informacji zwrotnej

    Po pierwsze, trzeba nazwać problem, złe zachowanie czy popełniony błąd. W drugiej kolejności dobrze jest przedstawić swoje zdanie na ten temat, posiłkując się wcześniej przygotowanymi opiniami. Nie mogą być one jednak serią oskarżeń czy negatywnych epitetów. Pracownik powinien usłyszeć od swojego przełożonego, jak ten widzi jego zachowanie i jaki wpływ wywiera ono na działanie całego zespołu i firmę. Aby pracownik nie odebrał źle tej trudnej rozmowy, dobrze jest uwzględnić w niej efekty i rezultaty, które będzie mógł osiągnąć, gdy wyeliminuje złe zachowanie, będące powodem upomnienia. Nic nie działa tak motywująco na pracowników, jak perspektywa odniesienia w niedługim czasie korzyści. Przy tej okazji zwierzchnik powinien określić swoje oczekiwania względem odbiorcy informacji zwrotnej. Powinny one być jasno i dokładnie wypowiedziane, po czym dodatkowo można zaproponować pomoc ze strony firmy w postaci np. szkolenia.

  • Chwila dla pracownika

    Z uwagi na szacunek względem pracownika on także ma prawo do przedstawienia swojego zdania, formy naprawy błędów i ustosunkowania się do przekazanej informacji. Drogą do sukcesu są przecież jedynie dobre relacje między pracownikami a przełożonym.