Zakumaj.pl

Jak poprawiać kondycję za pomocą chodzenia?

Jak poprawiać kondycję za pomocą chodzenia?

Nikt nie może nas zmusić, byśmy pracowali nad naszą kondycją (o ile nie wymaga tego od nas wykonywany zawód), ale warto to robić. Osoba, która ma dobrą kondycję, jest zdrowa, odporna na infekcje, na ogół cieszy się życiem i ma dobre samopoczucie. Nie cierpi na typowe schorzenia cywilizacyjne – nie dokucza jej nadciśnienie, miażdżyca czy cukrzyca, nie ma nadwagi i jest w pełni sprawna. Dla niejednej osoby jest to niedościgłe marzenie. Tymczasem można bardzo łatwo osiągnąć taki stan, wymaga to jedynie czasu i oczywiście wytrwałości. Jedyny sposób na poprawę kondycji to ruch, a najprostszą formą aktywności fizycznej jest chodzenie.

  • Chodzenie na co dzień

    Chodzenie na co dzień

    Często tłumaczymy się, że nie mamy czasu na trening fizyczny. Faktycznie, niektórzy mają zbyt dużo obowiązków, by wygospodarować czas na codzienny półtoragodzinny spacer, bardzo zalecany dla zdrowia. Tylko że tak naprawdę chodzimy przecież cały czas. Wystarczy jedynie trochę zmienić codzienne nawyki, aby nasze dreptanie wokół codziennych spraw zamieniło się w cenną aktywność sportową. Włóż wygodne buty, zamiast torby na zakupy weź plecak, idź szybciej – codzienne zakupy zamienią się w trening. Zrezygnuj z windy i ruchomych schodów. Wyjdź na spacer z psem. Wkrótce zauważysz pierwsze pozytywne efekty.

Strona 1 z 5
Pokaż wszystko »
Warto zapamiętać:

Doskonałą formą aktywności ruchowej są spacery z kijkami do Nordic Walking.

Ostrzeżenia:

Jeśli do tej pory nie uprawialiśmy żadnej aktywności fizycznej, zanim zaczniemy spacerować, należy skonsultować się z lekarzem.

Wskazówki:

Na spacer, zwłaszcza dłuższy, należy zabrać ze sobą wodę do picia. W sezonie zimowym trzeba pamiętać o zabezpieczeniu skóry twarzy przed mrozem.

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Możesz być pierwszy!

Dodaj komentarz