Zakumaj.pl

Co spożywać w III trymestrze ciąży?

Co spożywać w III trymestrze ciąży?

O tym, że kobieta w czasie ciąży powinna zdrowo jeść i dbać o siebie podwójnie, nie trzeba nikomu przypominać. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że w każdym trymestrze odmiennego stanu mamie i dziecku potrzebne są inne składniki. Aby dostarczyć dwóm organizmom to, co dla nich najlepsze, dobrze jest wiedzieć, co jeść.

  • Szynka i pomidory

    Szynka i pomidory

    Ciąża to stan, w którym jedzenie sałatek powinno stać się nawykiem. Mogą one zastąpić kolacje, stać się przekąskami zamiast słodyczy i dostarczać niezbędnych składników odżywczych. Dotyczy to szczególnie witaminy B1 oraz tiaminy. Witaminy z grupy B są bardzo potrzebne dla prawidłowego rozwoju układu nerwowego, natomiast tiamina to substancja pozwalająca na poprawę samopoczucie oraz dodająca energii. W dostarczaniu cennych składników świetnie sprawdzi się sałatka z szynki, pomidorów, rzodkiewki i sałaty.

  • Zdrowe owoce

    W czasie III trymestru bardzo ważne jest jedzenie dużej ilości owoców: kiwi, truskawek, jabłek, pomarańczy, bananów oraz innych. Można jeść je pojedynczo albo tworząc pyszne sałatki. Owoce są istotne głównie ze względu na błonnik oraz witaminę C. Witamina wzmacnia układ odpornościowy, regeneruje komórki organizmu i sprzyja wchłanianiu żelaza. Dodatkowo poprawia budowę łożyska, zapewniając dziecku bezpieczeństwo. Błonnik z kolei ma duże znaczenie w prawidłowym funkcjonowaniu układu pokarmowego i usuwania toksyn z organizmu.

  • Fasolka i chleb

    Fasolka i chleb

    Świetną przekąską w III trymestrze jest ciepła fasola, np. czerwona, na pełnoziarnistej kromce chleba. Jest to bardzo dobry sposób na radzenie sobie z zaparciami, które mogą męczyć ciężarne panie właśnie w ostatnim trymestrze. W obu składnikach jest bardzo dużo błonnika, tiaminy oraz żelaza.

  • Awokado na co dzień

    Awokado na co dzień

    Z pewnością w diecie przyszłych mam musi znaleźć się awokado, znane jako bomba witaminowa. Zawiera w sobie całą gamę witamin, w tym A i E, które wzmacniają wszystkie komórki organizmu. Dodatkowo w awokado można znaleźć wiele minerałów wpływających pozytywnie na matkę oraz dziecko. Co istotne, jest to owoc idealny do sałatek oraz do wykonywania ciekawych past na kanapki, które można jadać kilka razy dziennie.

  • Zdrowa brukselka

    Zdrowa brukselka

    Są gorący zwolennicy brukselki, jak również ci, którzy nienawidzą nawet zapachu. W czasie ciąży warto się przemóc ze względu na witaminę C w warzywie, a przede wszystkim witaminę K, która jest cenna, lecz mało spotykana. Dzięki brukselce organizm dostaje to, co najlepsze, co pozwala matce i dziecku na poprawne funkcjonowanie. Brukselkę można ugorować albo grillować z odrobiną oliwy z oliwek.