Zakumaj.pl

Jak zwiększyć ilość spermy?

Jak zwiększyć ilość spermy?

Wśród wielu problemów związanych z seksem oraz z płodnością człowieka, jednym z poważniejszych jest niewystarczająca lub słaba jakościowo sperma mężczyzn. Taki stan rzeczy może być wywołany różnymi sytuacjami – chorobami, wiekiem, stresem, uwarunkowaniami genetycznymi. Jeżeli chce się poprawić ilość spermy oraz jej jakość z myślą o przyszłym potomstwie, warto zastosować się do kilku dobrych rad.

  • Odstępy między wytryskami

    Odstępy między wytryskami

    Seks lub masturbacja to przyjemne rozładowanie napięcia seksualnego, jednak ich nadmiar może doprowadzić do pogorszenia się spermy zarówno pod względem jej ilości, jak i jakości. Staje się ona przesadnie rozrzedzona. W związku z tym pomiędzy dwoma kolejnymi wytryskami powinno się zachować 2 – 3 dni przerwy przed podjęciem kolejnej czynności seksualnej.

  • Brak przegrzewania

    Za ciasna bielizna, długie siedzenie, kładzenie laptopa na udach, wszystko to może wpływać negatywnie na narządy płciowe. Nie tylko z zewnątrz, ale również od środka. Im bardziej są nagrzewane, tym mniej będzie spermy. Z tego powodu lepiej pamiętać o dobrze dopasowanej, przewiewnej bieliźnie oraz nienarażaniu jąder na ciepło ze strony sprzętów elektronicznych.

  • Rzucenie nałogów

    Rzucenie nałogów

    Palenie i picie to nałogi, które w znaczący sposób wpływają na ilość spermy. Zaawansowany nałóg sprawia, że jest jej mniej, jest rozrzedzona, a sperma nie ma zbyt dobrej jakości. W trosce o nią najlepiej zrezygnować z używek. Dotyczy to przede wszystkim papierosów oraz alkoholu, jednak dobrze jest ograniczyć również kawę, czarną herbatę i napoje energetyzujące.

  • Dobra dieta

    Równie istotna dla jakości spermy i jej ilości jest dobra, zdrowa dieta. Ma ona wpływ na całe ciało oraz jego funkcjonowanie. Żeby poprawić ilość spermy, należy zrezygnować z tłustego jedzenia, fast foodów, napojów słodzonych i skupić się na tym, co zdrowe. Przede wszystkim na warzywach, owocach, chudym mięsie oraz nabiale, który zawiera dużo witaminy D, przydatnej narządom płciowym.

  • Niezbędny cynk

    Niezbędny cynk

    W diecie powinny znaleźć się produkty, które zawierają dużo cynku. Jeżeli z jakiś powodów nie można ich dodać do jedzenia jako produktów spożywczych, warto suplementować ten składnik. Jest on niezbędny do poprawnego działania narządów płciowych oraz poprawienia ilości wytwarzanej spermy.

  • Aktywność fizyczna

    Aktywność fizyczna

    Regularne uprawianie dowolnego rodzaju sportu poprawia kondycję ciała, przepływ krwi, w tym do narządów płciowych. Jednocześnie ćwicząc, warto pamiętać o ćwiczeniu mięśni Kegla, które podtrzymują narządy płciowe. Dzięki takim ćwiczeniom możliwe jest również kontrolowanie wytrysku.