Zakumaj.pl

Jakie są zalety jedzenia błonnika?

Jakie są zalety jedzenia błonnika?

Mnogość diet proponowanych w gazetach i w Internecie przyzwyczaiła już wszystkich do istnienia czegoś takiego jak błonnik. Wiadomo również, że jest to substancja niezbędna dla organizmu, ponieważ bardzo dobrze na niego wpływa. W wypadku tej substancji, która ma pochodzenie roślinne i nie podlega trawieniu, nie jest to przekłamane. Błonnik jest cenny dla człowieka i powinien być dostarczany w pożywieniu.

  • Oczyszczanie jelit

    Oczyszczanie jelit

    Dobrze działający organizm potrafi się dobrze oczyścić. Nie jest to przy tym tylko oczyszczanie z toksyn zalegających w krwi, co proponuje wiele diet, ale oczyszczanie z resztek zalegających w jelitach poprzez regularne wypróżnianie się. Niestety, przez ubytki w diecie, ciężkie składniki, tłuszcze ulega to zaburzeniu. Błonnik jest substancją, która poprawia perystaltykę jelit. Ze względu na to, że nie jest trawiony przez układ pokarmowy, przesuwa się po nim niczym szczotka, która zbiera zanieczyszczenia i wspomaga wydalanie ich poza ciało. Zapobiega to rozwijaniu się w jelitach złych bakterii, które mogłyby powodować zatrucia oraz poważniejsze, przewlekłe choroby.

  • Dla odchudzania

    Dla odchudzania

    Jest niezastąpionym składnikiem niemal wszystkich diet odchudzających, które dostrzegły jego korzystne działanie dla spadku wagi. Przede wszystkim zawierające błonnik produkty zazwyczaj nie są tuczące, ponieważ jest go wiele w warzywach oraz w płatkach owsianych. Poprawia on pracę całego układu pokarmowego, a zwłaszcza jelit, pobudza go do pracy i lepszego trawienia. Jednak jedną z najcenniejszych funkcji błonnika jest fakt, że pęcznieje w żołądku. Wypełnia go tym samym nawet po zjedzeniu niewielkiej ilości pokarmu i sprawia, że szybciej czuje się uczucie sytości. Ogranicza to apetyt, zapobiega częstemu uczuciu głodu i pozwala na łatwiejszą utratę zbędnych kilogramów.

  • Odświeżenie krwi

    Odświeżenie krwi

    Walka ze złym cholesterolem nie jest prosta i zajmuje często wiele czasu, wymusza zmianę diety, a nawet zmianę sposobu żywienia, a w dalszym ciągu nie przynosi skutków. Jeśli jednak zacznie się jadać więcej produktów z błonnikiem, w krótkim czasie można pozbyć się problemów, które zagrażają nie tylko krwi, ale całemu układowi krążenia. Wysoki cholesterol to przedsionek miażdżycy, zakrzepów, a nawet zawału serca, z tego powodu ważne jest jego uniknięcie. Jedzenie błonnika np. w owsiance pozwala zmniejszyć problem z cholesterolem, a nawet doprowadzić do jego zaniknięcia.

  • W czym jest błonnik

    Żeby wzbogacić dietę o błonnik, należy wiedzieć, które produkty zawierają go odpowiednio dużo i mogą poprawić jakość funkcjonowania organizmu. Najczęściej wskazuje się na produkty zbożowe, płatki owsiane i pełnoziarniste pieczywo. Według wielu badań wystarczą jedynie 4 łyżki płatków owsianych dziennie, żeby zapewnić ciału odpowiednią dawkę błonnika. Jednak dobrym źródłem są również warzywa, szczególnie warzywa strączkowe, czerwona fasolka i groszek oraz inne zielone rośliny, w tym brokuł i szpinak.