Advertising
Zakumaj.pl

Sposoby na spokojne przespanie całej nocy

Opiekun artykułu: pisiek
Sposoby na spokojne przespanie całej nocy

Sposoby na spokojne przespanie całej nocy

Problemy ze spokojnym przespaniem całej nocy ma coraz więcej osób. Powoduje to, że przed snem zaczyna się odczuwać zdenerwowanie i niepokój, że znów pojawią się problemy, że znowu będzie się leżało, nie mogąc zasnąć lub pobudki będą zdarzały się co pół godziny. To dodatkowo sprawia, że pojawiają się trudności z zasypianiem. Im dłużej problemy trwają, tym bardziej męczące są dla całego organizmu. Z tego powodu trzeba je skutecznie rozwiązać.

Advertising
Advertising
  • Świeże powietrze

    Świeże powietrze

    Bardzo dobrym sposobem, który pomaga szybko zasnąć i przespać całą noc, jest dostarczenie ciału niezbędnej ilości tlenu. Z tego powodu pół godziny przed zaśnięciem warto dobrze wywietrzyć pokój, nawet w czasie zimy. W cieplejszą porę roku z powodzeniem można spać przy uchylonym oknie i nie warto z tego rezygnować. Jeszcze lepszym sposobem jest spędzenie popołudnia na spacerze. Dotleni to mózg, dotleni całe ciało, a jednocześnie lekko zmęczy, jeśli spacer będzie dłuższy, co sprawi, że sen będzie spokojny i przyjemny, bez przerw, zwłaszcza że spacerowanie na świeżym powietrzu pozwala doskonale się zrelaksować.

  • Dobre napoje

    Dobre napoje

    Żeby wspomagać zasypianie, warto skorzystać z dobroczynnych właściwości niektórych napojów. Najlepiej na sen działają herbatki ziołowe. W zależności od upodobań można stosować różne. Bardzo dobrze sprawdza się melisa, mięta oraz rumianek. Każde z tych ziół działa odprężająco, łagodzi podrażnienia wewnątrz organizmu oraz rozdrażnienie emocjonalne wynikające z przeżyć całego dnia. Dobrze jest wypić filiżankę ziołowej herbaty 30 minut przed położeniem się do łóżka. Jeżeli nie jest się fanem herbat ziołowych, równie skuteczne jest wypicie szklanki ciepłego mleka z 1 łyżeczką miodu. Jest to napój rozgrzewający i uspokajający, więc pozwala doznać dużego odprężenia zarówno przy zasypianiu, jak i w trakcie snu.

  • Dobra pościel

    Dobra pościel

    Dobra pościel poza dobrym łóżkiem, na którym można się wygodnie ułożyć, jest podstawą spokojnego snu. Z tego powodu trzeba zadbać o kołdrę i poduszki. Kołdra powinna być z materiałów przepuszczających powietrze, żeby nie dopuszczać do przegrzania się w nocy. W zależności od pory roku może być to kołdra gruba albo cieńsza, z pierza albo antyalergiczna. W przypadku poduszki jej jakość oraz grubość dobrze jest dostosować do sposobu, w jaki się śpi, a także najbardziej odpowiadającej wysokości. Jeżeli odczuwa się dyskomfort przy układaniu się do snu, nie udaje się dobrze ułożyć, wówczas to znak, że lepiej wymienić poduchę na nową. Czasami tylko to wystarcza, żeby poprawić jakość nocnego odpoczynku.

  • Miejsce spania

    Każdy ma swoje nocne upodobania i niektórzy nie wyobrażają sobie zaśnięcia bez szklanki wody na nocnym stoliku. Jednak dla komfortu snu warto jest zadbać o to, żeby miejsce spania, głównie przestrzeń wokół łóżka była uprzątnięta z rzeczy związanych z pracą i przedmiotami do pracy. Z tego powodu zaleca się spanie w pomieszczeniu bez komputera lub z dala od niego i z wyłączonym telefonem komórkowym, który mógłby zaburzać sen przychodzącymi wiadomościami. Dobrze też zrezygnować ze spania przy świetle, zwłaszcza ostrym i pulsującym, np. od telewizora. Jeżeli światło pomaga w zasypianiu, powinno być delikatne i pomarańczowe.

Popularne tagi
  • książka
  • lunatyzm
  • herbata
  • poranne rozbudzenie
  • sypialnia
  • zmęczenie
  • język
  • spacer
  • rytm snu
  • przyczyny chrapania
  • komputer
  • jak sobie radzić ze zmęczeniem
  • przegroda nosowa
  • dobry dzień
  • pływanie
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising