Advertising
Zakumaj.pl

W jaki sposób zrezygnować ze słodyczy?

Opiekun artykułu: dagaa
W jaki sposób zrezygnować ze słodyczy?

W jaki sposób zrezygnować ze słodyczy?

Spożywanie nadmiaru słodyczy nie jest zdrowe. Powoduje wahania poziomu cukru, wypłukuje wapń z organizmu, może być przyczyną otyłości, chorób krążenia, cukrzycy, a nawet depresji. Jednak potrzeba słodkiego smaku jest tak silna, że nie potrafimy ze słodkości zrezygnować. Poza tym niektórzy są po prostu uzależnieni od cukru, a wtedy jego brak w pożywieniu powoduje bardzo nieprzyjemne objawy, jak napady wilczego głodu. Mimo że słodycze są tak pożądane, można ich zjadać mniej lub w ogóle z nich zrezygnować. Jak to zrobić, dowiesz się z tego artykułu.

Advertising
Advertising
  • Pij wodę

    Pij wodę

    W ciągu dnia powinno się wypijać około 8 szklanek wody. Jeśli pijemy za mało, dochodzi do odwodnienia organizmu. Już niewielki niedobór wody powoduje różne nieprzyjemne objawy. Bardzo często zdarza się, że mamy chęć na słodycze, ale tak naprawdę w organizmie brakuje nie cukru, ale wody. Warto wtedy napić się i poczekać, głód powinien ustąpić. Taka sytuacja ma miejsce wtedy, gdy niedobór wody jest za mały, by spowodować pragnienie. Wówczas mamy chęć na coś nieokreślonego – i sięgamy po słodką przekąskę.

  • Pamiętaj o zrównoważonej diecie

    Pamiętaj o zrównoważonej diecie

    Podobnie jak w przypadku lekkiego niedoboru wody, wystarczy, by brakowało jakiegoś składnika pokarmowego, a nas ogarnia nieodparta chęć zjedzenia czegoś słodkiego. Kiedy masz ochotę na czekoladę czy ciastko, sięgnij po chipsy warzywne, surową marchew, kalarepę, kalafiora. Bardzo często w organizmie brakuje witamin i mikroelementów, których dostarczają właśnie warzywa.

  • Jedz owoce

    Jedz owoce

    Ochota na „coś słodkiego” minie po zjedzeniu owocu. Możesz jeść owoce świeże albo suszone, mają dużo wartości, w przeciwieństwie do słodyczy. Pamiętaj jednak, że nie należy jeść owoców po ciężkostrawnym, obfitym posiłku ani późnym wieczorem. Jeżeli głód na słodkości dopadnie cię o takiej porze, zjedz łyżeczkę miodu.

  • Używaj naturalnych słodzików

    Zrezygnowałeś z zawierających dużo cukru napojów gazowanych, ale do picia gorzkiej herbaty, a tym bardziej kawy, nie możesz się przekonać? Sięgnij po naturalne słodziki. Stewia czy ksylitol zaspokoją twoją potrzebę słodkiego smaku, a są zdrowsze niż cukier i nie są kaloryczne. Unikaj natomiast słodzików sztucznych, takich jak aspartam, gdyż zaburzają one gospodarkę cukrem w twoim organizmie.

  • Unikaj pokus

    Jeżeli w szafce będziesz mieć zapas słodkości, w końcu je zjesz. Najlepiej pozbyć się ich, a nowych nie kupować. Postaraj się także nie przyjmować prezentów w postaci czekoladek i innych przysmaków. Naprawdę możesz obyć się bez Ferrero Rocher i Rafaello, niezależnie od tego, co sugerują reklamy.

  • Panuj nad stresem

    Po słodycze sięgamy bardzo często wtedy, kiedy jesteśmy zestresowani lub mamy obniżony nastrój. Dlatego warto wypracować proste techniki poprawiania sobie humoru, które zastąpią zjedzenie tabliczki czekolady. Relaks przy uspokajającej muzyce, kąpiel w pachnących olejkach albo spacer mogą być bardzo pomocne. A jeśli dręczy cię poważny problem, czasem lepiej skorzystać z profesjonalnej pomocy, niż „zajadać stres” słodkościami. Pamiętaj także o tym, że nic nie zastąpi regularnego snu. Osoby niewyspane przeżywają permanentny stres, co przejawia się między innymi w niekontrolowanym apetycie na słodycze.

  • Unikaj nudy

    Po słodycze sięgamy chętnie także wtedy, gdy jesteśmy znudzeni, na przykład wykonujemy pracę, która jest monotonna i nużąca. Warto mieć wtedy pod ręką jakieś warzywa, dzięki którym zaspokoimy potrzebę przegryzienia czegoś. Koniecznie trzeba także pamiętać o piciu wody. Pułapką jest również oglądanie telewizji – łatwo zjeść sporo słodyczy podczas ulubionego serialu czy komedii romantycznej. Natomiast oglądanie filmu z zaskakującymi zwrotami akcji albo horroru nie jest już tak niebezpieczne, skupiamy się na losach bohaterów i nie myślimy wówczas o jedzeniu.

Popularne tagi
  • zdrowe śniadanie
  • chude mleko
  • właściwości octu jabłkowego
  • jakie są składniki zdrowej diety
  • jak żyć zdrowo
  • falafel
  • jak pokonać złe nawyki żywieniowe
  • które produkty są niezdrowe
  • witamina b
  • sok
  • cukinia
  • drożdże
  • zioła w kuchni
  • marchewka
  • jajko na twardo
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising