Zakumaj.pl

Jak odreagować złość?

0.5 (razem głosów: 1)
Jak odreagować złość?

Kiedy ogarnia nas złość, łatwo możemy stracić kontrolę. Uzewnętrzniamy swoje uczucia, trzaskając drzwiami czy uderzając pięścią w stół. Takie zachowania są nieprzyjemne dla innych i udzielają im się negatywne emocje. Jeśli mamy zwyczaj opowiadać wszem i wobec, kto nas zdenerwował i dlaczego, rozsiewamy swoją złość wszędzie. Warto nauczyć się jakiejś skutecznej techniki rozładowywania napięcia. Złość można odreagować na różne sposoby, trzeba tylko znaleźć odpowiedni dla siebie.

  • Ruch ci pomoże

    Ruch ci pomoże

    Bardzo prostym i skutecznym sposobem odreagowania negatywnych emocji i napięcia jest szybki spacer. Wysiłek fizyczny uwalnia nasz organizm od nagromadzonych hormonów stresu, a ruch na świeżym powietrzu dotlenia. W efekcie czujemy się lepiej i złość nam przechodzi. Bardzo skuteczne są także bieganie, pływanie, jazda na rowerze, trening siłowy, trening bokserski (każde uderzenie w worek treningowy przynosi ulgę), a nawet gry zespołowe (pod warunkiem, że swojej złości nie odreagujesz na innych uczestnikach rozgrywki).

  • Praca fizyczna też pomaga

    Praca fizyczna też pomaga

    Wracasz do domu, a złość w tobie aż kipi? Uważaj, bo każdy członek rodziny może cię doprowadzić do wybuchu i oberwie za niewinność (to się ładnie nazywa „agresja przeniesiona”). W domu na pewno jest coś do zrobienia, za co nie chciało ci się wcześniej zabrać. Teraz jest świetna okazja. Pracując fizycznie, pozbędziesz się napięcia i uspokoi się burza emocji. A przy okazji trawnik będzie skoszony, grządki skopane i porąbane drewno do kominka. Zdecydowanie zyska na tym także atmosfera w domu.

  • Włącz muzykę

    Włącz muzykę

    Można uspokoić się i pozbyć złości, słuchając spokojnej, wyciszającej muzyki. Na pewno masz ulubiony utwór, który tak na ciebie wpływa. Jeśli jednak złość aż w nas kipi, może to nie wystarczyć. Potrzebujemy czegoś głośnego, dynamicznego i rytmicznego. Możemy śpiewać razem z wykonawcą, krzyczeć, tupać, skakać, tańczyć – odreagujemy w ten sposób męczące nas napięcie. Taka ekspresja pomoże nam uwolnić złość, dzięki temu nie będzie nas później dręczyć. Jeśli stłumimy złe emocje, odbije się to w przyszłości na naszym zdrowiu. Lepiej je uzewnętrznić, trzeba tylko znaleźć właściwy sposób, by nie zrobić komuś krzywdy, a samemu się nie skompromitować, bo wyrażanie złości nie jest najlepiej postrzegane.

  • Woda uspokaja

    Woda uspokaja

    Najpierw spróbuj wypić powoli szklankę wody. Być może to wystarczy, żeby złość przeszła. Jeśli nie, przemyj kilka razy zimną wodą twarz oraz stopy. To odpręża i uspokaja, ponieważ jonizacja naszego ciała zmienia się na ujemną (w tym samym celu można pogłaskać kota, on ściągnie z nas dodatnie jony, bo sam je uwielbia). Jeśli złość nadal „trzyma”, a masz trochę czasu, idź pod prysznic. Korzystaj i z ciepłej, i z zimnej wody, masuj ciało jej strumieniem, korzystaj z deszczowni, by woda dokładnie obmyła twoje ciało. Stojąc pod strumieniem wody, wyobrażaj sobie, jak złość cię opuszcza.

  • Kilka sposobów na szybkie pozbycie się złości

    W niektórych sytuacjach masz bardzo mało czasu, by odreagować złość, a jednak musisz się opanować. Wtedy spróbuj prostych starych sposobów. Któryś z nich będzie idealny dla ciebie.
    * policz do dziesięciu (w trudniejszych przypadkach do stu, a w bardzo trudnych – od stu do jedności),
    * wykonaj dziesięć głębokich oddechów, powoli wciągając powietrze nosem, a wypuszczając ustami,
    * przeciągnij się kilka razy porządnie,
    * naciskaj w dłoni specjalną piłeczkę do odreagowywania stresu,
    * wyjdź z pokoju (nie trzaskając drzwiami), przejdź kawałek szybkim krokiem i wróć.