Zakumaj.pl

Sposoby na ograniczenie spożycia cukru

Sposoby na ograniczenie spożycia cukru

Zdrowy styl życia nie polega tylko na uprawianiu jakiejś dziedziny sportu lub choćby regularnie wykonywanych ćwiczeniach. To także zmiana sposobu myślenia oraz odżywiania się. Częstym wrogiem, który nie pozwala nam się skutecznie przestawić na zdrowszą stronę życia, jest podstępny biały cukier, dzięki któremu wiele napojów oraz smakołyków po prostu smakuje lepiej. Niestety, należy pogodzić się z faktem, iż nadużywany jest on po prostu niezdrowy. Ma wysoki indeks glikemiczny, co jest istotne dla wszystkich osób, które próbują się odchudzić, poza tym nie spełnia żadnej funkcji prócz dosładzania dań – nie ma żadnych właściwości odżywczych, nie zawiera żadnych witamin. Na dodatek, jak wszyscy dobrze wiemy, cukier potrafi od siebie uzależnić, dlatego też tak trudno jest nam chociażby przestać słodzić herbatę. Co więc zrobić, aby go skutecznie ograniczyć? Przeczytaj nasze propozycje.

  • Nie kupuj słodzonych produktów

    Zazwyczaj podczas robienia zakupów tak naprawdę mało kto sprawdza, co jest napisane na etykietach. Jeśli weźmiesz do ręki którykolwiek jogurt z owocami, większość płatków zbożowych czy musli, a także słonych przekąsek, szybko spostrzeżesz, że wszędzie tam jest cukier. Najlepiej by było, abyś takie produkty w ogóle wyeliminowała ze swojej diety, ale nie zawsze mamy na tyle silnej woli, aby to zrobić. Jeśli więc ty także masz z tym problem, to chociaż czytaj etykiety i sprawdzaj, który jogurt ma tego cukru najmniej na 100 gram. Jednocześnie pamiętaj, że słodki jogurt możesz także przygotować sama w domu. Wystarczy jogurt duży naturalny, jeden banan oraz ¼ łyżeczki miodu. Możesz również dodać truskawki albo jagody.

  • Nie pij słodkich napoi

    Zamiast wody często wybieramy do picia napoje słodzone, czy to te gazowane, czy też soki. Choć przecież wiemy, że są one słodkie, to jednak nie do końca zdajemy sobie sprawę z tego, jak wiele one cukru w sobie zawierają. Wypijanie cukru jest jeszcze gorsze od jego zjadania, ponieważ nawet nie kontrolujesz jego ilości. Postaraj się więc odstawić słodkie napoje, a zamiast nich pić wodę z cytryną albo innymi owocami. Pamiętaj także o tym, co było już wspomniane wcześniej – nie słodź herbaty i kawy.

  • Zamień słodycze na bakalie

    Zamień słodycze na bakalie

    Wiadomo, że są takie dni, kiedy aż wściekamy się i jesteśmy rozdrażnieni tylko dlatego, że po prostu mamy ochotę szybko zjeść słodkiego. Zamiast jednak sięgać po paczkę ciastek albo batonika, spróbuj zjeść trzy daktyle. Są to bardzo słodkie bakalie i kiedy je zjesz, z pewnością chęć na słodkie ci minie. Możesz również podjadać rodzynki, morele czy inne, ulubione bakalie. Pamiętaj jednak, aby z nimi nie przesadzać, gdyż są bardzo kaloryczne.

  • Szukaj zdrowych zamienników

    Szukaj zdrowych zamienników

    To oczywiste, że ciastka, tory, czy inne wypieki i desery muszą być słodkie. Można je jednak tworzyć w zdrowszych wersjach, jeśli tylko poszukasz odpowiednich zamienników. Zamiast cukru białego używaj więc miodu, stewii, syropu klonowego czy syropu z agawy.