Advertising
Zakumaj.pl

Zdrowotne właściwości kiwi

Opiekun artykułu: radlowska
Zdrowotne właściwości kiwi

Zdrowotne właściwości kiwi

Kiwi to owoc dostępny w sklepach bez problemu. Raz droższe, raz tańsze, ale jest i można po nie sięgać niemal o każdej porze roku. Co więcej, warto po nie sięgać, ponieważ mają dużo właściwości odżywczych i wspomagających organizm. Kiwi bywa jednak ignorowane, a niesłusznie, ponieważ jeżeli nie ma przeciwwskazań alergicznych, powinno być stałym elementem codziennego jadłospisu.

Advertising
Advertising
  • Witaminowa bomba

    Witaminowa bomba

    Tym, co najbardziej wyróżnia kiwi spośród wszystkich owoców, jest ilość witamin, jaka się w nim znajduje. Oczywiście i inne owoce je posiadają, jednak w soczystym kiwi jest ich tak dużo, że nazywa się je bombą witaminową. Witamina A, C, E to podstawowe składniki zielonego owocu. Dzięki witaminie C ma on nieco kwaskowaty smak, jednak nadal jest dobrym i zdrowym dodatkiem do deserów, poza tym witamina ta wspomaga odporność. Witamina A odpowiedzialna za poprawę wzroku jest istotna dla prawidłowego funkcjonowania mięśni wokół oka, natomiast witamina E to witamina młodości. Powinna pamiętać o tym każda kobieta, której zależy na pięknym, młodym wyglądzie przez długi czas. Zawdzięcza się jej brak zmarszczek, a dodatkowo ochronę przed wolnymi rodnikami.

  • Dla układu krwionośnego

    Dla układu krwionośnego

    W kiwi znajduje się, poza witaminami, jeszcze wiele innych składników mineralnych, w tym potas, magnez i cynk. Mają one istotne znaczenie dla pracy całego ciała, jednak szczególnie przydatny jest potas. Jest go w kiwi tak samo dużo jak w bananach, więc jeżeli ktoś nie jest fanem tych owoców, może zastąpić je właśnie kiwi. Dostarczanie potasu oraz glikozydów, które znajdują się w kiwi, wspomaga i chroni układ krwionośny. Ciśnienie krwi jest naturalnie obniżane, rytm serca wyrównany, a dodatkowo zmniejsza się ryzyko zachorowania na miażdżycę.

  • Ochrona przed rakiem

    Ochrona przed rakiem

    O wielu owocach i warzywach mówi się, że mają właściwości antyrakowe i z pewnością warto je jeść, jednak kiwi zdecydowanie ma działanie zmniejszające ryzyko pojawienia się nowotworów. Dzieje się tak ze względu na antyoksydanty, które zawiera, oraz witaminę E, zmniejszającą ilość wolnych rodników. Wystarczy jedno kiwi dziennie, żeby poczuć różnicę w zdrowiu i żeby zmniejszyć niebezpieczeństwo pojawienia się komórek nowotworowych.

  • Dla walczących z kilogramami

    Owoce są newralgicznym punktem każdej diety, ponieważ zawarty w nich cukier nie jest najlepszym elementem w procesie odchudzania. Jednak w przypadku kiwi nie należy się tego obawiać. Zawiera on tylko 50 kalorii na jeden owoc, co jest niewielką ilością, poza tym nie jest zbyt pełen cukru. Ponadto zawiera duże ilości błonnika, który jest niezbędny zarówno w czasie odchudzania, ponieważ wspomaga przemianę materii, jak i ogólnie, ze względu na możliwość regulowania procesów trawiennych.

Popularne tagi
  • zastosowanie oleju
  • składniki zdrowej diety
  • stereotypy na temat odchudzania
  • jajecznica
  • bóle reumatyczne
  • depresja jesienna
  • siłownia
  • jesień
  • trening
  • jedzenie mleka w proszku
  • kasza gryczana
  • co jeść przy treningu siłowym
  • tapioka
  • podskakiwanie
  • biały cukier
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising