Zakumaj.pl

Czego nie jeść w ciąży?

Czego nie jeść w ciąży?

W pierwszych miesiącach ciąży apetyt może wcale nie dopisywać przyszłym mamom. Tym tygodniom towarzyszą raczej przykre i męczące kobiety nudności oraz wymioty. Prędzej czy później jednak ten niezbyt lubiany okres ciąży mija i możemy cieszyć się normalnym, a czasem wręcz zwiększonym i zaskakującym dla nas samych apetytem. Nagle potrawy, które kiedyś w ogóle nam nie smakowały, stają się naszymi ulubionymi, a także jesteśmy gotowe na dziwne wyzwania oraz połączenia smakowe. W tym szczególnym stanie powinnyśmy jednak uważać na pewne produkty i raczej je wykluczyć, a co najmniej ograniczać, aby nie zaszkodzić dziecku oraz sobie.

  • Napoje gazowane

    Napoje gazowane

    Słodkie napoje gazowane nie są zdrowe ani dla ciebie, ani dla twojego dziecka. Nie zawierają żadnych substancji odżywczych, za to często mają w swoim składzie kofeinę oraz duże ilości cukru i fosforany, które utrudniają odpowiednie wchłanianie wapnia. Mogą one również powodować nieprzyjemne, zwłaszcza dla kobiet w ciąży, wzdęcia.

  • Kawa

    Kawa

    Kawa oraz płyny zawierające kofeinę powinny zostać przez ciebie wyeliminowane. Kofeina powoduje podniesienie ciśnienia, a także wypłukuje magnez z organizmu, co może spowodować niechciane skurcze. Udowodniono również, że jej nadmierne spożywanie zwiększa ryzyko poronienia.

  • Surowe produkty

    Surowe produkty

    Surowe mięso, jajko czy ryba? Tym produktom powinnaś powiedzieć stanowcze „nie”. Spożywanie ich, zwłaszcza zaś surowego mięsa, może doprowadzić do nabawienia się tzw. listeriozy. Jest to choroba zakaźna wywołana przez bakterię występującą głównie u zwierząt, a jej przebieg jest ciężki i niebezpieczny zwłaszcza dla płodu.

  • Orzeszki ziemne

    Orzeszki ziemne

    Tego typu orzeszki są bardzo zdrową i dobrą przekąską, ale jak pewnie wiesz, często wywołują alergię. Badania wykazały, że spożywanie orzeszków ziemnych podczas ciąży może uczulić na nie twoje dziecko.

  • Sery pleśniowe

    Jeśli jesteś entuzjastką pleśniowych serów, to niestety, na czas ciąży lepiej z nich zrezygnować. Są one potencjalnym źródłem bakterii listerii i mogą wywołać wcześniej wspomnianą groźną listeriozę.

  • Alkohol

    Ten punkt wydaje się być oczywisty, jednak wcale nie tak rzadko spotykamy się z kobietami, które nie odmawiają sobie alkoholu w czasie ciąży. Zapomnij o tym, bo inaczej narazisz swoje dziecko na zespół poalkoholowy (poważne wady rozwojowe).

  • Fast foody

    Ogranicz także spożywanie niezdrowych, kompletnie niepotrzebnych dziecku do prawidłowego rozwoju, fast foodów. Są one pełne tłuszczów trans oraz soli, która w dużej ilości prowadzi do zatrzymywanie wody w organizmie i obrzęków.