Zakumaj.pl

Jak łagodzić dolegliwości nerwicy żołądka?

Jak łagodzić dolegliwości nerwicy żołądka?

Żołądek jest mocno unerwionym organem. Dlatego nadmiernie nerwowy tryb życia może doprowadzić do odczuwania nieprzyjemnych dolegliwości z jego strony. Mogą dokuczać Ci biegunka, zgaga, nudności i wzdęcia. Uświadomienie sobie po konsultacji lekarskiej, że dotknęła nas nerwica żołądka i poradzenie sobie ze stresem zmniejszy ryzyko wystąpienia choroby wrzodowej żołądka.

  • Witaminy dla żołądka

    Produkty zwierające witaminy z grupy B, C, D oraz E korzystnie wpływają na prawidłową pracę żołądka. Jeżeli dokuczają Ci problemy żołądkowe związane ze stresem, jedz banany oraz orzechy i pij kakao.

  • Pierwsza pomoc

    W nagłym przypadku możesz sięgnąć po leki rozkurczowe (No-spa). Działając na mięśnie gładkie przewodu pokarmowego, likwidują skurcze. Podczas biegunki wywołanej stresem pamiętaj o zażyciu Smecty – preparatu przeciwbiegunkowego. Na zgagę zażyj Rennie. Espumisan pomoże Ci przy wzdęciach. Jeżeli powyższe objawy będą utrzymywać się dłużej niż 3 dni, koniecznie skonsultuj się z lekarzem.

  • Niebezpieczne objawy

    Niebezpieczne objawy

    Jeżeli zauważysz u siebie znaczną utratę wagi ciała, utratę apetytu i przewlekłe napięcie nerwowe, oprócz lekarza pierwszego kontaktu odwiedź psychologa. Potrzebujesz pomocy i wsparcia psychicznego, gdyż istniej duże prawdopodobieństwo, że nerwica żołądka jest wynikiem depresji.

  • Zioła na wszystko

    Na nadmierne napięcie nerwowe i związane z nim dolegliwości żołądka skuteczne okazują się zioła. Zrób napar z liści mięty, szałwii, rumianku oraz korzenia waleriany. Regularne jego spożywanie złagodzi nerwy i bóle w nadbrzuszu. Znana każdemu melisa pomoże Ci uspokoić organizm i złagodzić dolegliwości trawienne.

  • Czym jeszcze można sobie pomóc?

    Czym jeszcze można sobie pomóc?

    Nerwica żołądka jest objawem trudności emocjonalnych, nieumiejętnego radzenia sobie ze stresem i zbyt długo trwającego napięcia. Dobry rezultat w leczeniu tych stanów mają stosowanie różnego rodzaju technik relaksacyjnych (np. joga), masaże, muzykoterapia oraz wysiłek fizyczny. Zmiana nawyków żywieniowych, sposobu życia, spojrzenia na problemy łagodniejszym okiem z powodzeniem ratują nasz organizm. Szkoda, którą może wyrządzić mu stres, jest ogromna. Łatwiej będzie Ci zapobiec skutkom, niż zaradzić dolegliwościom. Opracuj plan pozbycia się stresu, skorzystaj z pomocy terapeutycznej przyjaciół i rodziny. Przedstaw swój problem bliskim, aby wiedzieli, że potrzebujesz teraz ich wsparcia i życzliwego traktowania.